2023.11.16
Już 218 narzędzi do obsługi procesów wewnętrznych stworzyli pracownicy banku z wykorzystaniem technologii low code/no code. Dzięki temu coraz więcej powtarzalnych i prostych procesów back office wykonywanych jest automatycznie, zastępując niewygodne arkusze Excel, zewnętrzne aplikacje czy przesyłanie dokumentów drogą mailową. Tego typu narzędzia cyfrowe wykorzystywane są w operacjach m.in. do obsługi faktur, archiwizacji dokumentów, monitorowania i administrowania produktów, obsługi ugód kredytowych czy wsparcia pracy doradców. W tym roku zrealizowały one już 85 tys. zadań. Low code/no code to kontynuacja strategicznego kierunku na innowacje w banku, który zakłada transformację cyfrową także w obszarze operacji. To także sposób na dalsze zwiększenie efektywności operacyjnej i rozwój ścieżek kariery pracowników.
- Strategia PKO Banku Polskiego skoncentrowana jest na nowoczesnych technologiach, które pozwalają nam szybciej rozwijać się i lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Aby ten rozwój był możliwy zmieniamy się także wewnętrznie, na organizację bardziej zwinną i cyfrową, która potrafi lepiej i szybciej reagować na bieżące wyzwania biznesowe. Wspiera nas w tym technologia low code/no code, która pozwala sprostać rosnącym wymaganiom w zakresie hiperautomatyzacji procesów i szybkiego dostarczania aplikacji
– mówi Artur Kurcweil, Wiceprezes Zarządu w PKO Banku Polskim, nadzorujący obszar technologii.
- W PKO Banku Polskim tworzymy operacje generujące realną wartość dla klienta, pracownika i organizacji. Opieramy się na zautomatyzowanych procesach z manualną obsługą tylko w wyjątkowych sytuacjach. Dlatego sięgamy po coraz bardziej zaawansowane narzędzia i technologie. Zmieniamy sposób pracy oraz realizacji zadań na poszczególnych stanowiskach w stronę rozwiązań cyfrowych, które ułatwiają codzienne wykonywanie obowiązków. Takie podejście jest możliwe dzięki naszym pracownikom, którzy znają procesy, wykorzystują technologię i chcą się rozwijać. To zwiększa naszą efektywność operacyjną, obniża koszty i pozwala budować organizację zdolną do dalszego wzrostu
– mówi Agnieszka Wrońska, Dyrektor Pionu Transformacji Usług w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 473 mld zł. Po trzech kwartałach 2023 r. zysk netto grupy PKO Banku Polskiego przekroczył 4,8 mld zł. Spółka obsługuje 11,9 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,7 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.