2023.11.14
Rusza kolejna edycja Singapore Fintech Festival – największego międzynarodowego wydarzenia w świecie fintech. Delegacja polskich przedsiębiorstw i instytucji, składająca się m.in. z PKO Banku Polskiego, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Fundacji FinTech Poland promuje polskie innowacje w obszarze finansów pod hasłem Future Finance Poland. Uczestnicy wydarzenia będą mogli m.in. odwiedzić polski pawilon narodowy. Promocję Polski wspiera także wydarzenie dodatkowe: Poland ASEAN Fintech Forum. Głównym przesłaniem polskiej delegacji jest pokazanie przewag Polski, które dają jej silne atuty w staraniach o wejście do czołówki globalnych centrów finansowych.
– Postęp technologiczny, przemiany pokoleniowe, globalizacja oraz transformacja modelu życia i pracy radykalnie przekształcają dotychczasowe centra finansowe, zarazem umożliwiając tworzenie nowych, opartych na wcześniej pomijanych przewagach konkurencyjnych. Dzięki połączeniu sił pod wspólnym hasłem – Future Finance Poland, bliskiej współpracy sektora prywatnego i publicznego, przemyślanemu doborowi specjalizacji oraz rozwijaniu i wykorzystywaniu technologii o największym potencjale, takich jak sztuczna inteligencja, Polska w ciągu kilku lat może awansować do grona 30 najbardziej konkurencyjnych centrów finansowych na świecie
– mówi Paweł Widawski, Prezes Zarządu Fundacji FinTech Poland.
- Obecność PKO Banku Polskiego na Singapore Fintech Festival pomoże w zagranicznej promocji innowacyjności polskiego sektora finansowego oraz szerzej także całej gospodarki. Chcemy pokazać na konkretnych przykładach, m.in. z PKO Banku Polskiego, jak bardzo zaawansowany technologicznie jest nasz sektor bankowy oraz zachęcić przedstawicieli zagranicznych firm do współpracy w obszarze rozwoju innowacji. Dążymy do wzmocnienia pozycji Polski jako globalnego gracza w obszarze fintech oraz wykorzystania potencjału, jaki stwarzają nasze przewagi m.in. w obszarze rozwoju sztucznej inteligencji
– powiedział Marek Myszka, Dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego.
– Chcemy dowieść, że Polska jest kluczową bramą do rynku nie tylko Europy Środkowo-Wschodniej, lecz także całej Unii Europejskiej. Jako Polska Agencja Inwestycji i Handlu już od 2017 r. współtworzymy polski pawilon narodowy podczas Singapore Fintech Festival, co pomaga prezentować potencjał polskich fintechów. Nasi reprezentanci sięgali w minionych latach po prestiżowe nagrody, a przede wszystkim mogli się pokazać całemu światu i nawiązać mnóstwo bezcennych biznesowych relacji
– powiedział Piotr Dytko, Członek Zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 473 mld zł. Po trzech kwartałach 2023 r. zysk netto grupy PKO Banku Polskiego przekroczył 4,8 mld zł. Spółka obsługuje 11,9 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,7 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.