2023.10.19
PKO Bank Polski zwyciężył w międzynarodowym konkursie Global Retail Banking Innovation Awards 2023 organizowanym przez magazyn The Digital Banker. Jury konkursu przyznało bankowi pierwsze miejsce w kategorii “Outstanding Customer Relations & Brand Engagement Initiative”, za działania związane z budowaniem jego obecności w Metaverse.
- Rok temu, kiedy uruchamialiśmy naszą pierwszą placówkę bankową w Metaverse, traktowaliśmy ten projekt jako nasze cyfrowe laboratorium. Chcieliśmy wejść do wirtualnego świata i w praktyce rozpoznać jaką wartość dodaną możemy wnieść do niego oraz jak biznesowo wykorzystać obecność w tej przestrzeni. Dziś jesteśmy bogatsi o bezcenną wiedzę i rozwiązania, które zbliżają nas do kolejnego kroku – pojawienia się na platformach gamingowych oraz budowania rozwiązań bazujących na wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Chcemy być liderem metabankowości w naszym regionie i jesteśmy przekonani, że dzięki naszemu innowacyjnemu podejściu w przyszłości Metaverse będzie dla nas ważnym kanałem komunikacji z młodymi klientami. Nagrody takie jak Global Retail Banking Innovation Award 2023 dodatkowo umacniają nas w tym przekonaniu
– powiedział Artur Kurcweil, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Technologii.
- W PKO Banku Polskim stale poszukujemy nowych form kontaktu z osobami zainteresowanymi pracą w banku i dlatego w maju zdecydowaliśmy się przetestować możliwości jakie daje w tym zakresie świat Metaverse. Zorganizowaliśmy w pełni wirtualne targi pracy, które zakończyły się wielkim sukcesem. Odwiedziło je ponad 600 osób, z których część nie tylko pozostawiła nam swoje CV, ale także od razu umówiła się na rozmowę z rekruterami. Organizacja wydarzenia była dla nas sporym wyzwaniem. Planując je, nie mogliśmy bowiem w prosty sposób odnieść naszej wizji do innych tego typu wydarzeń. Dlatego sukces wydarzenia i przyznana nagroda cieszy nas z podwójną siłą
– powiedziała Jolanta Wiewióra, Dyrektor Pionu Relacji z pracownikami w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 461 mld zł. W I półroczu 2023 r. bank wypracował ponad 2 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,8 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,6 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.