2023.10.16
PKO Bank Polski zdobył ponownie nagrodę specjalną – „The Best of The Best” – w konkursie organizowanym po raz 18 przez Instytut Rachunkowości i Podatków. Raport roczny największego polskiego banku doceniono głównie za wartość użytkową dla akcjonariuszy i inwestorów. Nagrodę specjalną za najlepsze sprawozdanie jury przyznało PKO Bankowi Polskiemu przede wszystkim za sposób prezentacji, podejście do poszczególnych elementów sprawozdania oraz kompletność ujawnień wynikających z przepisów.
- Nagrodę „The Best of The Best” w konkursie The Best Annual Report zdobyliśmy już po raz jedenasty. To dla nas duże wyróżnienie, a dla inwestorów i akcjonariuszy dowód, że od lat zachowujemy najwyższe standardy raportowania, przekazujemy zawsze rzetelne informacje a nasze sprawozdania wyróżniają się pod względem użyteczności. Budujemy dobrą komunikację z otoczeniem, jesteśmy transparentni w dialogu z interesariuszami i to procentuje. Jednak, co najważniejsze, tej nagrody nie byłoby bez naszych pracowników, którzy codziennie doskonalą standardy i kształtują dobre praktyki raportowania
- mówi Danuta Szymańska, dyrektor Pionu Rachunkowości w PKO Banku Polskim S.A.
- Ta nagroda ma dla nas i dla pracy, którą wykonujemy, bardzo duże znaczenie. Zawsze przykładamy dużą wagę do tego jak zbudowane są nasze sprawozdania. Poszczególne elementy dokumentu przygotowujemy z wielką starannością zawsze mając na uwadze transparentność, przejrzystość i zgodność z aspektami regulacyjnymi. Cieszymy się, że nasza praca na rzecz banku, a także inwestorów i akcjonariuszy została doceniona
– dodaje Edyta Jarosiewicz, dyrektor Biura Zarządzania Wartością Pracownika.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 461 mld zł. W I półroczu 2023 r. bank wypracował ponad 2 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,8 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,6 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.