Z końcem czerwca do portfeli klientów PKO Banku Polskiego trafiły pierwsze ekologicznie innowacyjne karty, czyli wyprodukowane z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu. Są to Przejrzyste karty kredytowe wykonane w 70 proc. z Ocean Plastic®, czyli plastiku PET pochodzącego z recyklingu (tzw. rPET) - materiał pochodzi z przetwarzania plastikowych butelek odzyskiwanych ze środowiska naturalnego przez ekologiczną organizację Parley for the Oceans. Do końca 2023 roku PKO Bank Polski rozpocznie również stopniowe wydawanie wszystkich swoich nowych i wznawianych plastikowych kart w bardziej ekologicznej wersji - będą wyprodukowane z materiałów pochodzących z odzysku. W miejsce standardowego tworzywa sztucznego PVC stosowanego do produkcji kart płatniczych, zostanie wykorzystane PVC z recyklingu (tzw. rPVC).
- W portfelach klientów PKO Banku Polskiego znajduje się 10 milionów kart płatniczych wydanych przez bank – jest to około 50 ton plastiku. Nowe, bardziej „zielone” karty wydawane klientom przez PKO Bank Polski to ważny krok w rozwoju zrównoważonych płatności w Polsce, bo jednoznacznie wskazujemy kierunek, w którym zmierzamy. I nie jest to nasze ostatnie słowo w tym obszarze. Przewidujemy, że plastikowe, fizyczne karty płatnicze już niedługo zaczną znikać z rynku i będą stopniowo zastępowane przez karty cyfrowe – czyli karty oferujące co najmniej takie same funkcje co karty tradycyjne, ale dostępne jedynie w wersji cyfrowej w mobilnych aplikacjach bankowych czy w serwisach internetowych instytucji finansowych
- powiedziała Edyta Tararuj, dyrektorka Biura Rozwoju Produktów w Departamencie Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 461 mld zł. W I półroczu 2023 r. bank wypracował ponad 2 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,8 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,6 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.