2023.08.24
Zysk Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego w I połowie 2023 r. wyniósł 2 041 mln złotych. Bank o ponad 20 proc. zwiększył dochody z działalności podstawowej i systematycznie zwiększał skalę działania. W efekcie aktywa grupy wzrosły na koniec pierwszego półrocza do 461 mld zł, a liczba klientów sięgnęła 11,8 miliona. Bank wykazywał się również wysoką efektywnością kosztową. Wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) wyniósł 32,9 proc. Wskaźnik kosztów ryzyka osiągnął poziom 53 pb, a NPL po spadku o 20 pb r/r uplasował się na poziomie 3,64 proc. Bank kontynuował transformację cyfrową, rozwijając m.in. nowe funkcje aplikacji IKO i ofertę usług dodanych w ramach technologii VAS HUB. Liczba aktywnych aplikacji IKO na koniec I półrocza 2023 r. osiągnęła poziom 7,6 mln. W lipcu 2023 r. PKO Bank Polski aktywnie włączył się w realizację programu Pierwsze Mieszkanie. Klienci banku mogą skorzystać zarówno z Bezpiecznego kredytu 2 proc. jak i zakładać Konta Mieszkaniowe w ramach programu.
- W pierwszym półroczu 2023 r. PKO Bank Polski osiągnął bardzo dobre i satysfakcjonujące wyniki. Dzięki rekordowemu poziomowi dochodów, wysokiej efektywności operacyjnej i znakomitemu zarządzaniu ryzykiem skompensowaliśmy istotny wzrost kosztów rezerw na ryzyko prawne kredytów frankowych. Ostatnie miesiące były także czasem, w którym systematycznie i z sukcesami realizowaliśmy założenia strategii banku na lata 2023-2025. PKO Bank Polski wykazał się także po raz kolejny sprawnością organizacyjną i umiejętnością odpowiadania na potrzeby Polaków, czego dowodem jest udział banku w programie Pierwsze Mieszkanie. Bardzo dziękuje za zaangażowanie i solidną, codzienną pracę wszystkim pracownikom PKO Banku Polskiego
– podkreślił Dariusz Szwed, wiceprezes PKO Banku Polskiego, kierujący pracami Zarządu.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 461 mld zł. W I półroczu 2023 r. bank wypracował ponad 2 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,8 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,6 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.