2023.07.20
PKO Bank Polski stworzył Platformę usług dodatkowych, by jeszcze szybciej i efektywniej rozwijać usługi VAS w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO. Zastosowanie technologii chmurowej sprawia, że dostawcy usług cyfrowych i startupy mogą w łatwy sposób podłączyć się do systemów banku i oferować swoje usługi jego klientom. Projekt to efekt współpracy z firmą Accenture, która jest partnerem technologicznym Grupy PKO. Platforma jest rozwiązaniem integracyjnym opartym o Google Cloud. Ważnym jej elementem jest obszar API, który służy do komunikacji z dostawcami przy obsłudze procesów sprzedażowych i posprzedażowych.
- Technologie chmurowe to obok sztucznej inteligencji i wykorzystania danych trzon rozwoju technologicznego naszego banku. Wykorzystujemy chmurę wszędzie tam, gdzie pozwala nam ona poprawiać doświadczenie klienta i tworzyć dla niego nową wartość. Platforma usług dodatkowych PKO to kolejny projekt w ramach naszej strategii Road to Cloud. To rozwiązanie, które zmieni nasz model współpracy z zewnętrznymi dostawcami usług cyfrowych i pozwoli na jeszcze szybszy oraz efektywniejszy rozwój usług VAS w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO
– mówi Artur Kurcweil, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, odpowiedzialny za obszar technologii.
- Zapewniliśmy PKO Bankowi Polskiemu kompleksowe wsparcie na każdym etapie wdrożenia, począwszy od analizy i przygotowania projektu funkcjonalnego rozwiązania, poprzez opracowanie architektury i prace implementacyjne, po utrzymanie systemu w okresie stabilizacji. Cieszę się, że kolejny raz mieliśmy możliwość zrealizować dla PKO Banku Polskiego zaawansowany projekt technologiczny, który otwiera przed klientami banku nowe możliwości i podnosi komfort korzystania z usług. Realne korzyści odczują także partnerzy banku – nowa platforma zapewni im przede wszystkim łatwość i elastyczność integracji
– mówi Grzegorz Chudek, Managing Director, Cloud First Lead, Accenture w Polsce.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 444 mld zł. W I kwartale 2023 r. bank wypracował blisko 1,5 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,7 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,4 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.