To już 10 lat PKO Junior! 1 lipca 2013 roku PKO Bank Polski wystartował z propozycją dla najmłodszych – od tamtej pory z oferty skorzystało prawie 730 tys. dzieci w wieku 0-12 lat. Aplikacja mobilna dla dzieci, będąca częścią tej oferty, zyskała właśnie nowy wygląd i wygodniejszą nawigację oraz logowanie PIN-em oraz biometrią. Na początek młodzi klienci zyskają łatwiejsze logowanie: PIN-em, przez odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy, a także nowy wygląd aplikacji i lepszą nawigację m.in. wygodniejszy ekran startowy i wyszukiwanie funkcji w dolnym menu. Wzmocnione też zostały niewidoczne dla użytkownika elementy związane z bezpieczeństwem. To początek zmian aplikacji i serwisu internetowego PKO Junior dla dzieci i rodziców, kolejne funkcje i udogodnienia m.in. płatności BLIKIEM będą systematycznie wzbogacały kolejne wersje aplikacji. W ciągu 10 lat funkcjonowania PKO Junior z tej oferty skorzystało w sumie prawie 730 tys. dzieci.
– Jednym z celów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-25 „Przygotowani do wyzwań, nastawieni na przyszłość” jest wzmocnienie naszego wizerunku jako banku innowacyjnego, który jest atrakcyjny dla młodych klientów. Nowa aplikacja PKO Junior jest jednym z elementów służących do osiągnięcia tego celu – właśnie staje się atrakcyjniejsza dla młodych użytkowników i będzie też wygodniejsza do zarządzania przez rodziców. Jest nowoczesna wizualnie, a dzieci mogą łatwiej i bardziej intuicyjnie jej używać. Dzięki aplikacji dziecko pod czujnym okiem rodziców zdobywa praktyczną umiejętność obsługi mobilnego konta bankowego, uczy się podstawowych umiejętności związanych z zarządzaniem swoimi pieniędzmi i oszczędzaniem oraz rozwija systematyczność. Aplikacja PKO Junior łączy w sobie cele społeczno-edukacyjne oraz biznesowe i wierzymy, że dzięki niej zwiększy się nie tylko baza naszych młodych klientów, ale również świadomość usług finansowych
– podkreśla Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
- Nowa wersja PKO Junior daje nowe możliwości i ułatwia życie użytkownikom - teraz dziecko może logować się PIN-em oraz biometrią, czyli odciskiem palca lub identyfikacją twarzy. Aplikacja ma też odświeżony nowoczesny wygląd oraz nawigację zgodną z obecnymi standardami technologii mobilnych. Dzięki temu dziecko może łatwiej i bardziej intuicyjnie się po niej poruszać np. wyszukiwanie funkcji jest teraz w zasięgu kciuka - w menu na dole ekranu. Nowa aplikacja jest tworzona w technologii Flutter, dzięki czemu wszelkie udogodnienia i zmiany będą wprowadzone szybciej i równolegle na obu głównych platformach mobilnych Android i iOS
- dodaje Łukasz Kuc, Dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 444 mld zł. W I kwartale 2023 r. bank wypracował blisko 1,5 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,7 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów już ponad 7,4 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.