Szkolne Kasy Oszczędności PKO Banku Polskiego są kompleksowym programem edukacji finansowej w Polsce, który ma już prawie 90 lat. Uczestniczą w nim uczniowie w wieku od 5 do 13 lat, a umowę o prowadzenie SKO w PKO Banku Polskim podpisało aż 4,5 tys. szkół podstawowych. SKO w obecnej formie jest cyfrowe, nowoczesne i obejmuje wszystkie ważne dla dzieci i młodzieży tematy: finanse, oszczędzanie, ekologię, zdrowy tryb życia, pierwszą pomoc i cyberbezpieczeństwo. Pytania z tych obszarów znajdują się w trzecim Teście wiedzy SKO, do którego może przystąpić każdy – zarówno dziecko, jak i osoba dorosła. Zakres pytań dostosowany jest odpowiednio do wieku i wystarczy 7 poprawnych odpowiedzi (na 10), aby pozytywnie zakończyć test i zostać Mistrzem wiedzy SKO. W strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-2025 „Przygotowani do wyzwań. Nastawieni na przyszłość” młody klient i jego ekonomiczna edukacja są jednym z kluczowych elementów.
- Edukacja finansowa od najmłodszych lat i umiejętne zarządzanie minibudżetem zaprocentują świadomym i skutecznym zarządzaniem finansami w dorosłości. W PKO Banku Polskim koncentrujemy się również na naszych najmłodszych klientach i dajemy im wszystkie niezbędne narzędzia, aby umieli dobrze gospodarować swoimi finansami. W swojej ofercie mamy nie tylko dopasowane produkty pod szyldem PKO Junior: konto dla dziecka, kartę płatniczą, konto oszczędnościowe i aplikację, ubezpieczenie w razie nagłych wypadków. W ramach programu SKO dzieci, ich rodzice oraz nauczyciele mają stały dostęp do materiałów i inicjatyw edukacyjnych, poradników, publikacji, konkursów platformy społecznościowej Szkolneblogi.pl oraz spotkań z pracownikami banku. Właśnie startuje III już Test wiedzy SKO, do którego zachęcamy, ponieważ jest to doskonała okazja do sprawdzenia się w tematach, które są bliskie każdemu z nas, czyli finansów, cyberbezpieczeństwa, zdrowego stylu życia, a nawet pierwszej pomocy
– podkreśla Małgorzata Kocoń, dyrektor Biura Młodego Klienta w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 431 mld zł. W 2022 r. bank wypracował 3,3 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,7 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 7,2 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.