2023.02.13
Aplikacja mobilna w chmurze to pierwsze tego rodzaju rozwiązanie w PKO Banku Polskim i nowatorskie narzędzie w skali rynku. Daje ona bankowym doradcom klienta i menedżerom sprzedaży dostęp do wybranych, wewnętrznych zasobów organizacji, niezbędnych do wykonywania codziennych zadań.
- PKO Bank Polski od wielu lat jest technologicznym liderem, który dostarcza klientom nowoczesne i zaawansowane produkty bankowe. Nasze technologiczne kompetencje wykorzystujemy także wewnątrz organizacji i przy pomocy nowoczesnych rozwiązań chcemy podnosić komfort pracy naszych pracowników. Aplikacja mobilna to pierwsza w PKO BP wielofunkcyjna aplikacja wewnętrzna, która docelowo będzie dawała pracownikom sprzedaży dostęp do wszystkich najważniejszych zasobów, takich jak CRM, intranet czy helpdesk. Dzięki niej nasi doradcy i menedżerowie sprzedaży mogą sprawniej i bardziej efektywnie komunikować się oraz wykonywać swoje codzienne obowiązki. Nowe rozwiązanie to również nasza odpowiedź na zmieniające się potrzeby coraz młodszych pokoleń pracowników, dla których smartfon jest naturalnym narzędziem do pracy. Zakładamy, że do końca roku z aplikacji będą korzystali wszyscy pracownicy oddziałów. Jestem przekonana, że aplikacja zyska również wielu sympatyków w innych jednostkach banku i grono jej użytkowników wzrośnie, podobnie jak liczba nowych funkcji aplikacji, nad którymi już pracujemy
– mówi Katarzyna Dziwulska, Dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej w PKO Banku Polskim.
- Aplikacja mobilna wykorzystująca technologię chmurową to kolejny element realizowanej przez bank strategii chmurowej Road to Cloud. Cały czas podnosimy nasze kompetencje w obszarze cloud computingu wewnątrz banku, aby migrować do chmury kolejne nasze produkty i rozwiązania. Dzięki temu zyskujemy dostęp do bardziej elastycznego, szybkozmiennego i łatwo skalowanego środowiska IT. Te doświadczenia chcemy wykorzystywać również w tworzeniu aplikacji wewnątrzbankowych, aby rozwiązania wspierające naszą pracę były niezawodne i w pełni bezpieczne. Aplikacja dla pracowników to także, obok IKO, kolejny krok do tworzenia rozwiązań mobilnych typu super apps. Tego rodzaju wielofunkcyjne aplikacje od dawna cieszą się dużą popularnością na rynku azjatyckim. Ich rozwój będziemy wkrótce obserwować także w krajach europejskich, w tym w Polsce, w której już ¾ obywateli korzysta ze smartfona
- mówi Piotr Krawczyk, Dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 439 mld zł. Po 9 miesiącach 2022 r. bank wypracował 1,6 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,6 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 7 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.