2022.11.10
Zysk Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego za 9 miesięcy 2022 r. wyniósł 1 601 mln zł. W tym okresie Bank systematycznie zwiększył skalę działania i notował poprawę wyniku na działalności biznesowej. W efekcie aktywa grupy wzrosły do 439 mld zł, a liczba klientów sięgnęła 11,6 miliona. Na wynik banku w III kwartale decydujący wpływ miało uruchomienie rządowych wakacji kredytowych oraz koszt wpłat na Fundusz Wsparcia Kredytobiorców. Raportowana strata netto w III kwartale wyniosła 237 mln zł. PKO Bank Polski kontynuował transformację cyfrową, wprowadzając nowe funkcje w aplikacji mobilnej IKO i dynamicznie zwiększał udział kanałów zdalnych oraz botów w obsłudze klienta. Na początku października Bank uruchomił w metaverse wirtualną PKO Rotundę która posłuży jako cyfrowe laboratorium dla budowania bankowego know-how w zakresie obecności w metaświatach.
- W trzecim kwartale PKO Bank Polski działał, podobnie jak i cała polska gospodarka, w wyjątkowych i wymagających okolicznościach. Kwartalną stratę traktujemy więc jako jednorazowe wydarzenie i nie należy mieć wątpliwości, że PKO Bank Polski jest i pozostanie gwarantem stabilności finansowej milionów Polaków oraz jednym z motorów napędowych krajowej gospodarki. W tych skomplikowanych uwarunkowaniach szczególnie cieszy nas wyraźny wzrost dochodów z działalności podstawowej oraz to, że udało nam się pozyskać dużą grupę nowych klientów
- podkreśla Paweł Gruza, wiceprezes PKO Banku Polskiego, kierujący pracami zarządu.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 439 mld zł. Po 9 miesiącach 2022 r. bank wypracował 1,6 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,6 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 7 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.