2022.10.21
W 9 edycji konkursu Złoty Laur „Super Biznesu”, kapituła przyznała nagrodę PKO Bankowi Polskiemu w kategorii finanse. Bank został doceniony za wdrażanie zaawansowanych technologii, dzięki którym cyfryzuje coraz więcej procesów i oferuje klientom bardziej zaawansowane usługi, a także za aktywne poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań prośrodowiskowych. PKO Bank Polski został nagrodzony Złotym Laurem już po raz szósty.
- Jako lider sektora bankowego i instytucja społecznie odpowiedzialna mamy realny wpływ na gospodarkę i jakość życia społecznego. Skala banku powoduje, że wyznaczamy trendy także w szeregu obszarów związanych z transformacją energetyczną i finansowaniem inwestycji proekologicznych. Elementem naszej misji jest przygotowanie banku oraz naszych klientów na funkcjonowanie w dynamicznym otoczeniu gospodarczym, dlatego nieustannie doskonalimy procesy biznesowe, rozwijamy się w zakresie cyfrowych projektów i usług, a także wspieramy zielone inwestycje
– mówi Paweł Gruza, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami Zarządu.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 429 mld zł. W I półroczu 2022 r. bank wypracował 1,8 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,5 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 6,8 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.