2022.06.29
„Gazeta Bankowa” w konkursie Lider 2021 nagrodziła PKO Bank Polski za platformę analityczną MLOps i przyznała wyróżnienie za platformę No-Code/Low-Code dla citizen developerów. W kategorii ubezpieczenia na podium znalazł się innowacyjny projekt PKO Inteligentny dom. PKO Bank Polski został też nagrodzony w konkursie Najlepszy Bank 2022, a w ramach towarzyszącego mu plebiscytu na Bankowego Menedżera Roku 2021 nagrodę specjalną otrzymał Jacek Szugajew, prezes Zarządu Kredobanku z grupy kapitałowej PKO.
- W PKO Banku Polskim biznes idzie w parze z nowoczesnymi technologiami. Inwestujemy w cyfrową transformację i stawiamy na innowacje aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania dynamicznie zmieniającego się świata oraz oczekiwania klientów. Dziękuję pracownikom banku, bo to dzięki ich codziennej pracy i zaangażowaniu wzmacniamy nasz potencjał
– powiedział Artur Kurcweil, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
– Nagroda specjalna w konkursie Bankowy Menedżer to dla mnie duże wyróżnienie. W 2021 roku Kredobank rozwijał się niezwykle dynamicznie a jego pozycja była historycznie najlepsza. Realizowaliśmy strategię, mieliśmy plany i ambicje ale nastała wojna. Od dnia jej wybuchu, główny akcjonariusz Kredobanku – PKO Bank Polski – udziela spółce i jej pracownikom wsparcia. Z tą pomocą i własną determinacją utrzymujemy ciągłość działania, a nasze aktywa i pasywa pozostają na poziomach zbliżonych do tych sprzed wojny. Dziękuję kapitule i wszystkim współpracownikom z Kredobanku, którzy bez względu na czas pokoju czy wojny udowadniają, że również czują się za niego odpowiedzialni
- mówi Jacek Szugajew, prezes Zarządu Kredobanku.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 422 mld zł. W I kwartale 2022 r.. wypracował 1,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,3 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów, kredytów, oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 6,4 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.