Fot. UKNF
2022.06.28
PKO Bank Polski został wyróżniony tytułem „Instytucja finansowa przyjazna mediacji”. Wyróżnienie jest przyznawane przez Komisję Nadzoru Finansowego za propagowanie idei mediacji i polubownego rozwiązywania sporów.
- Jesteśmy dumni, że pierwsi na rynku bankowym zaproponowaliśmy kredytobiorcom frankowym program ugód i że nasze zaangażowanie w polubowne rozstrzyganie sporów zostało docenione. Oferując to rozwiązanie kierowaliśmy się przede wszystkim spokojem i wygodą klientów. O tym, że nasze podejście było słuszne świadczy liczba złożonych wniosków czy pozytywnie zakończonych mediacji, dlatego stale pracujemy nad poszerzeniem bazy tych, którzy mogą z niego skorzystać
- mówi Maks Kraczkowski, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 422 mld zł. W I kwartale 2022 r.. wypracował 1,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,3 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów, kredytów, oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 6,4 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.