2022.05.19
Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego wypracowała w I kwartale 2022 r. wysoki wynik, który przekroczył 1,4 mld zł i był o ponad 20 proc. wyższy niż przed rokiem. Aktywa Grupy wzrosły o 9,6 proc. r/r do poziomu 422 mld zł. Bank zwiększył rentowność mierzoną zwrotem z kapitału (ROE) do 13 proc., a dzięki ponad 25 proc. wzrostowi dochodów oraz utrzymaniu kontroli kosztów, osiągnął wskaźnik C/I na poziomie 39,4 proc. Od pierwszych dni agresji Rosji na Ukrainę PKO Bank Polski włączył się także w wielowymiarowe działania pomocowe kierowane zarówno do uchodźców, jak i pracowników spółek Grupy prowadzących działalność na Ukrainie.
- Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego w pierwszym kwartale 2022 r., mimo zmiennego otoczenia rynkowego, osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe. Pierwszy kwartał był okresem dalszego wzrostu skali biznesu oraz poprawy wyniku na działalności bankowej. Digitalizacja usług, a co za tym idzie wysoki poziom zaawansowania cyfrowego przełożył się na wzrost udziału kanałów zdalnych w sprzedaży. Wypracowana dochodowość ROE na poziomie 13 proc. oraz silna baza kapitałowa stwarzają solidne podstawy dla dalszego finansowania rozwoju gospodarki, co jest szczególnie istotne w kontekście wyzwań wywołanych przez wojnę, czy konieczność przyspieszenia transformacji energetycznej
- podkreśla Iwona Duda, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.
- Nowa rzeczywistość wywołana agresją Rosji na Ukrainę spowodowała, że po 24 lutego PKO Bank Polski koncentrował wysiłki na zapewnieniu Polakom dostępu do gotówki i równolegle, na działaniach pomocowych dla obywateli Ukrainy. PKO Bank Polski, dzięki wysiłkowi pracowników i sprawności organizacyjnej, zdał bardzo dobrze ten egzamin
– dodaje Iwona Duda.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 422 mld zł. W I kwartale 2022 r.. wypracował 1,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,3 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów, kredytów, oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 6,4 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.