2022.05.12
PKO Bank Polski jest największym wydawcą kart płatniczych w Polsce, a liczba wszystkich kart obsługiwanych przez bank przekroczyła już 10 mln! To oznacza, że co czwarta osoba w Polsce posługuje się kartą PKO Banku Polskiego. W ofercie banku dostępne są karty wielowalutowe, debetowe dla najmłodszych klientów, z wizerunkiem ulubionego klubu piłkarskiego z PKO Ekstraklasy, czy posiadające dodatkowo funkcję karty miejskiej. Aż 25 proc. wszystkich transakcji kartami w Polsce dokonywana jest za pomocą kart płatniczych PKO Banku Polskiego.
- Liczba wydanych przez PKO Bank Polski kart jest potwierdzeniem, że nasza oferta jest bardzo szeroka i dopasowana do potrzeb każdego klienta. Jednocześnie świadczy to o tym, że klienci coraz bardziej przekonują się do plastikowego pieniądza i wygody oraz bezpieczeństwa, które za tym stoją. Karta płatnicza to szczególny produkt, który praktycznie zawsze mamy przy sobie, często już w telefonie czy w zegarku. Ważne jest, żeby posiadała funkcje, z których korzystamy na co dzień i w wyjątkowych sytuacjach. Nasza karta wydawana do konta osobistego oprócz zwykłej płatności za zakupy posiada dodatkowo funkcję wielowalutową. Oznacza to, że wypłaty gotówki oraz płatności w kraju i za granicą odbywają się bez przewalutowania. Rozwiązanie banku, oferujące kartę wielowalutową, konta walutowe oraz kantor zyskują coraz bardziej na popularności. A to ważne w perspektywie zbliżających się wakacji
– mówi Edyta Tararuj, dyrektor Biura Rozwoju Produktów w Departamencie Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 418 mld zł. W 2021 r. wypracował 4,9 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów (17,8 proc.), kredytów (17,4 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,9 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która jest zainstalowana już na ponad 6 mln urządzeń klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.