2022.05.04
PKO Bank Polski współfinansuje kredyt na dynamiczny rozwój i ekspansję zagraniczną największego polskiego producenta rowerów – KROSS. Finansowanie konsorcjalne o łącznej wartości 460 mln zł pozwoli spółce dalej rozwijać e-commerce, budować własną sieć sprzedaży w większych miastach (poprzez dodatkowych 160 sklepów) oraz rozszerzać eksport produktów, umacniając się na pozycji lidera w Europie Środkowo-Wschodniej. KROSS to dziś numer 1 w Polsce i w Czechach, jest w pierwszej trójce na innych rynkach CEE. Udział PKO Banku Polskiego wynosi 230 mln zł. Bank wspiera swoich klientów w realizacji projektów inwestycyjnych.
- Polska jest jednym z największych producentów rowerów w Europie, a rowery marki KROSS są eksportowane do 50 krajów. Pandemia przyczyniła się do wzrostu sprzedaży jednośladów na całym świecie, a wartość tego rynku wciąż rośnie. Cieszymy się, że możemy wspierać naszego klienta w realizacji ambitnych planów rozwoju. Jako największy polski bank dla korporacji i biznesu angażujemy dla naszych klientów najlepszych specjalistów w zakresie finansowania inwestycji, handlu i kapitału obrotowego
– mówi Marcin Majewski, Dyrektor Pionu Relacji z Klientami Korporacyjnymi PKO Banku Polskiego.
- KROSS potrafi wykorzystać czas dla branży rowerowej. Zwiększamy udziały rynkowe w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej dzięki zaawansowanym procesom i big-data w obszarze operacyjnym oraz odważnemu rozwojowi sieci sprzedaży oraz marki w CEE. Zgodnie z naszą strategią co roku chcemy zwiększać udziały w rynku i zwiększać sprzedaż. Tylko w tym roku mamy w planie sprzedaż o 50% większą niż w 2021. Do tak dynamicznego rozwoju potrzeba dwóch bardzo ważnych elementów – wspaniałego, rozwijającego się Zespołu oraz kapitału. Współpraca z PKO Bankiem Polskim zapewni nam wsparcie w realizacji zaplanowanych zadań
– mówi Filip Wojciechowski, Prezes Zarządu KROSS.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 418 mld zł. W 2021 r. wypracował 4,9 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów (17,8 proc.), kredytów (17,4 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,9 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która jest zainstalowana już na ponad 6 mln urządzeń klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.