2022.04.28
Od 28 kwietnia klienci PKO Banku Polskiego mogą inwestować w fundusze wykorzystując „Inwestycje tematyczne” - nową funkcję w serwisie transakcyjnym iPKO i aplikacji mobilnej IKO. Rozwiązanie ułatwia inwestowanie według własnych preferencji lub przy wykorzystaniu inspiracji płynących z decyzji innych inwestorów. Korzystając z nowej funkcji klienci PKO Banku Polskiego mogą w prosty sposób lokować swe środki w fundusze wybierając różne kryteria np. branży lub regionu geograficznego.
– Świat inwestycji jest niczym świat podróży – oferuje różne destynacje, szlaki dotarcia i moc wrażeń związanych z osiągnięciem celu. Prezentacja inwestycji w kanałach zdalnych powinna taką podróż jak najprościej opisywać. Jest to duże wyzwanie, bo klienci coraz częściej zapoznają się z ofertą samodzielnie, więc prezentacja powinna być prosta i obrazowa. Szczególnym wyzwaniem są w tym kontekście osoby młode, do których przemawia komunikacja oparta na grafikach i prostej treści. Dlatego, zdecydowaliśmy się na udostępnienie inwestowania tematycznego, które jest nowym sposobem prezentacji oferty, opierającym się na komunikacji prostego w zrozumieniu tematu. Klientowi dzięki temu, będzie łatwiej ocenić czy dana inwestycja jest zgodna z jego preferencjami. Wdrożona funkcja jest kolejnym udogodnieniem, które wspiera podejmowanie decyzji inwestycyjnych w kanałach zdalnych
– mówi Michał Urbaniak, Product Owner w Formacji Oszczędności i Inwestycje, w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 418 mld zł. W 2021 r. wypracował 4,9 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w depozytów (17,8 proc.), kredytów (17,4 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,9 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która jest zainstalowana już na ponad 6 mln urządzeń klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji.