2022.02.04
Klienci PKO Banku Polskiego, którzy mają aktywną aplikację mobilną IKO, mogą teraz za jej pomocą zweryfikować czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku. Klient otrzyma w aplikacji wiadomość (push) z danymi pracownika i poprosi go o podanie tych danych np. imienia i nazwiska - jeśli dane się zgadzają zatwierdza je PIN-em do IKO.
- W kilku prostych krokach klient może potwierdzić w aplikacji IKO tożsamość pracownika banku. PKO Bank Polski jako jeden z pierwszych na polskim rynku finansowym wprowadził takie rozwiązanie, które z pewnością zdecydowanie zwiększy skuteczność walki z oszustami. Plaga spoofingu, czyli oszustwa podszywania się pod numer infolinii i pod pracowników banku wymaga praktycznych i skutecznych działań i to rozwiązanie do nich należy
- podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 403,5 mld zł. W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. wypracował blisko 3,7 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (17,8 proc.), kredytów (17,5 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,7 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już 6 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji oraz za pośrednictwem działającego na Ukrainie KredoBanku.