2021.11.05
Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego wypracowała rekordowe zyski. Kwartalny wynik netto wyniósł prawie 1,3 mld zł, niemal 77 proc. więcej w stosunku do wyniku osiągniętego rok temu. Dynamiczny wzrost finansowania klientów spowodował, że aktywa Grupy PKO BP przekroczyły poziom 400 mld zł. Spółka utrzymała rentowność mierzoną zwrotem z kapitału (ROE) na poziomie 12,1 proc., dzięki wzrostowi dochodów z działalności podstawowej, utrzymaniu kontroli kosztów w warunkach presji inflacyjnej oraz kwartalnego kosztu ryzyka na poziomie przewidzianym w Strategii banku. PKO Bank Polski kontynuuje cyfryzację i buduje długoterminowe relacje z klientami w oparciu o omnikanałowy model obsługi. Udział kanałów zdalnych w sprzedaży kredytów konsumpcyjnych wynosi 76 proc., a IKO ma już 6 mln aktywacji.
- Grupa kapitałowa PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2021 roku wypracowała blisko 3,7 mld zł zysku netto, a aktywa przekroczyły 400 mld zł. Oznacza to, że mamy solidne fundamenty oraz silne przewagi konkurencyjne. Obserwując jednak dynamikę zmian w otoczeniu zewnętrznym, zamierzamy intensyfikować działania zmierzające do stale zwiększającego się rozwoju grupy kapitałowej, spełniając tym samym oczekiwania wszystkich interesariuszy. PKO Bank Polski jest gwarantem stabilności finansowej milionów Polaków oraz jednym z motorów napędowych krajowej gospodarki. Dlatego niebawem rozpoczynamy prace nad nową strategią PKO Banku Polskiego, która uwzględni doświadczenia wywołane globalną pandemią oraz nowymi wyzwaniami stojącymi przed rynkiem finansowym
- powiedziała Iwona Duda, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierująca pracami Zarządu.
- Wysoka nadwyżka kapitałowa banku szacowana na 16 mld zł, wysoka dochodowość oraz rozpoczęty proces zawierania ugód w sprawie walutowych kredytów hipotecznych stwarzają warunki do oczekiwania powrotu do wypłaty dywidendy w najbliższych latach
- powiedziała Iwona Duda, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierująca pracami Zarządu.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 403,5 mld zł. W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. wypracował blisko 3,7 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (17,8 proc.), kredytów (17,5 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,7 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już 6 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji oraz za pośrednictwem działającego na Ukrainie KredoBanku.