Akcja PKO ONKOmiesiąc jest organizowana we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego pod hasłem Tak dla Profilaktyki i potrwa do 31 października. Jej celem jest uświadamianie roli profilaktyki w zapobieganiu raka piersi, a także zachęcanie klientów banku do rozmowy o ochronie ubezpieczeniowej na wypadek zachorowania na nowotwór. W październiku wybrane oddziały banku będą zapraszać na bezpłatnie badanie mammografii w Krakowie, Słupsku, Warszawie i Wrocławiu. Dodatkowo, PKO Ubezpieczenia i Fundacja PKO Banku Polskiego we wspólnej akcji, udzielą finansowego wsparcia wybranej placówce medycznej, która działa w obszarze onkologii.
- Już po raz kolejny, w październiku prowadzimy akcję PKO ONKOmiesiąc we wszystkich oddziałach PKO Banku Polskiego. Mamy nadzieję, że podobnie jak w ubiegłym roku, klientki banku chętnie porozmawiają o ochronie ubezpieczeniowej na wypadek zachorowania na raka. Statystyki pokazują, że rocznie diagnozuje się chorobę nowotworową u ok. 170 tys. Polaków - tym bardziej widzimy potrzebę aktywnego uczestnictwa w uświadamianiu znaczenia badań kontrolnych czy zdrowego stylu życia. Stwarzamy więc możliwość wykonania bezpłatnych badań mammograficznych. Klientki banku będą mogły zrealizować to badanie nie tylko w Warszawie, ale także w trzech dodatkowych miastach Polski – Krakowie, Słupsku i Wrocławiu
– mówi Renata Augustynowicz-Sobota, Dyrektor Wsparcia Regionalnego, PKO Ubezpieczenia.
- PKO ONKOmiesiąc to dobry moment, aby zwrócić uwagę klientów, że mogą dodatkowo zabezpieczyć się na wypadek zachorowania. Temu służy właśnie OnkoPlan – nasze ubezpieczenie onkologiczne. Co ważne, efektem sprzedaży tego ubezpieczenia w październiku, będzie wsparcie finansowe wybranej organizacji, działającej na rzecz pacjentów dotkniętych chorobą . Z każdej sprzedanej polisy przeznaczamy cegiełkę finansową, która zasili budżet wybranej organizacji. W naszej akcji połączyliśmy siły z Fundacją PKO Banku Polskiego, która podwoi nasze środki. Dzięki temu na ten szczytny cel, będziemy mogli razem przeznaczyć jeszcze więcej
– mówi Ewa Kapacka, Dyrektor Marketingu i PR, PKO Ubezpieczenia.
PKO Ubezpieczenia należy do Grupy PKO Banku Polskiego - jednej z największych grup finansowych w Europie Środkowo - Wschodniej. Cele biznesowe PKO Ubezpieczenia wynikają ze strategii Grupy PKO Banku Polskiego, która zakłada dalsze umacnianie pozycji lidera w segmencie bancassurance. W perspektywie najbliższych lat PKO Ubezpieczenia planuje konsekwentnie zwiększać udziały rynkowe i dzięki ścisłej współpracy z PKO Bankiem Polskim i spółkami z Grupy Kapitałowej znaleźć się w czołówce ubezpieczycieli na krajowym rynku. PKO Ubezpieczenia obsługuje ponad 2,3 mln polis.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi blisko 393 mld zł. W I połowie 2021 r. wypracował 2,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,1 proc.), kredytów (17,4 proc.), w rynku kredytów hipotecznych (około 20%) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,4 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad 5,8 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji oraz za pośrednictwem działającego na Ukrainie KredoBanku.