Po półtora roku od uruchomienia sprzedaży PKO Dom, PKO Bank Polski sprzedał ponad pół miliona tych ubezpieczeń. Zapewnia ono ochronę domu i mieszkania m.in. na wypadek zalania, przepięcia w sieci elektrycznej czy pożaru. Klienci mogą kupić polisę w wygodny dla siebie sposób we wszystkich kanałach dystrybucji banku.
– PKO Dom szybko zyskuje popularność i zaufanie wśród klientów. Pół miliona sprzedanych polis daje nam ponad 5 proc. udziału w rynku ubezpieczeń domów i mieszkań. To potwierdza rosnącą pozycję Grupy PKO i wysoką jakość naszej oferty. PKO Dom to szeroki zakres ochrony i możliwość połączenia polisy z nowoczesną technologią smart home
– mówi Tomasz Mańko, wiceprezes zarządu PKO Ubezpieczenia.
– PKO Dom jest dostępny we wszystkich kanałach dystrybucji banku, a 30 proc. polis klienci kupili zdalnie. Jest to ubezpieczenie z bardzo szerokim zakresem ochrony, dostępne sumy ubezpieczenia wahają się od kilku tysięcy do nawet kilku milionów złotych. Miarą sukcesu PKO Dom jest też fakt, że zdecydowana większość sprzedanych polis to ubezpieczenia samodzielne, niepowiązane z kredytem hipotecznym. Oferta ubezpieczeń PKO jest elementem ekosystemu usług poza bankowych, którego budowa współtworzy II filar strategii banku na lata 2023-25. Jego cel to tworzenie bankowości dopasowanej do stylu życia - wyniki sprzedaży PKO Dom potwierdzają trafność przyjętego kierunku naszych działań
- mówi Marcin Kruszewski, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 431 mld zł. W 2022 r. bank wypracował 3,3 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11,7 mln klientów. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, z której aktywnie korzysta 7,2 mln klientów, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.