2021.09.14
Asystent głosowy w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego zyskał właśnie nowe funkcje, dzięki którym klienci korzystający z IKO łatwo i wygodnie mogą przeanalizować stan finansów na swoich kontach. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile pieniędzy wydali w danym okresie i jak te wydatki rozłożyły się na zrealizowane operacje. Druga funkcja informuje, jak wygląda i zmieniał się stan oszczędności na koncie w wybranym czasie. W sumie bankowa sztuczna inteligencja, używana do rozmów z klientami, przeprowadziła już 4,3 mln rozmów na infoliniach i w ramach Asystenta głosowego w aplikacji.
- To bardzo praktyczne, przydatne i proste do zastosowania narzędzia, które pomagają zarządzać własnym budżetem. Wystarczy zapytać Asystenta na przykład o pokazanie wydatków z ostatnich trzech miesięcy i natychmiast widzimy ich podsumowanie w podziale na miesiące i typy operacji. Możemy też obejrzeć. jak w ostatnim czasie kształtowały się nasze oszczędności. To kolejna funkcja Asystenta głosowego w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego, która powstała w odpowiedzi na rosnące wymagania klientów. Stale rozwijamy umiejętności językowe Asystenta i konsekwentnie będziemy go rozbudowywać o następne elementy. W przyszłości planowane są nowe funkcje, umożliwiające bardziej szczegółowe analizy wydatków czy wyszukiwanie transakcji
- podkreśla Kamil Konikiewicz, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi blisko 393 mld zł. W I połowie 2021 r. wypracował 2,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,1 proc.), kredytów (17,4 proc.), w rynku kredytów hipotecznych (około 20%) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,4 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad 5,7 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji oraz za pośrednictwem działającego na Ukrainie KredoBanku.