PKO Bank Polski umożliwia zdalne składanie wniosku o kredyt hipoteczny w serwisie transakcyjnym. Wszystkie formalności klient załatwi teraz on-line - wypełni wniosek i dołączy do niego wymagane dokumenty, a w oddziale pojawi się tylko raz, aby podpisać umowę kredytową. Na każdym etapie może korzystać ze wsparcia doradcy.
- PKO Bank Polski udostępnił klientom całkowicie zdalną obsługę wniosku kredytowego, począwszy od otrzymania informacji o kredycie i spersonalizowanej oferty aż do złożenia wniosku o kredyt wraz z niezbędnymi dokumentami w serwisie transakcyjnym. Teraz każda osoba zainteresowana kredytem hipotecznym bez wychodzenia z domu, kontaktując się również zdalnie z doradcą hipotecznym, może uzyskać szczegółowe informacje o ofercie i warunkach kredytu hipotecznego, jak również wypełnić zdalnie wniosek o jego udzielenie. Wizyty w oddziale ograniczamy wyłącznie do jednego spotkania, podczas którego klient podpisuje umowę
- mówi Lucyna Kopińska, dyrektor Departamentu Produktów Bankowości Hipotecznej.
- Możliwość cyfrowego wnioskowania o kredyt hipoteczny to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy coraz chętniej wybierają kanały zdalne do codziennego kontaktu z bankiem. Na każdym etapie rozpatrywania wniosku przez bank klient może sprawdzić status swojej sprawy w serwisie transakcyjnym, skontaktować się z osobistym doradcą lub uzupełnić brakujące dokumenty. Kredyt hipoteczny to produkt, który wiąże klienta i bank zazwyczaj na wiele lat, dlatego tak ważne jest, aby cały proces wnioskowania przebiegał sprawnie. Dzięki możliwości zdalnego wnioskowania klient od początku w dowolnych warunkach i dowolnym czasie może zapoznać się z ofertą przedstawianą przez bank, niepewności skonsultować z doradcą lub od ręki uzupełnić brakujące dokumenty bez konieczności kilkukrotnych wizyt w oddziale. Pozwala to znacznie skrócić czas rozpatrywania wniosku i szybciej reagować na ewentualne pytania klienta
– mówi Jakub Marcinkiewicz, dyrektor Biura Hipoteki Cyfrowej.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi blisko 393 mld zł. W I połowie 2021 r. wypracował 2,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,1 proc.), kredytów (17,4 proc.), w rynku kredytów hipotecznych (około 20%) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,4 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad 5,7 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji oraz za pośrednictwem działającego na Ukrainie KredoBanku.