2021.08.12
Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego w I połowie 2021 r. wypracowała ponad 2,4 mld zł zysku netto. To najwyższy zysk w ponad 100-letniej historii spółki oraz najwyższy historycznie zysk w całym polskim sektorze bankowym. Doskonałe wyniki przełożyły się na wzrost rentowności mierzonej zwrotem z kapitału. Wspiera je silna dyscyplina kosztowa oraz wzrost skali działania, w tym – rozwój nowych linii biznesowych, m.in. sprzedaż ubezpieczeń. Bank pozostaje przy tym odporny na negatywne scenariusze makroekonomiczne, co potwierdziły wyniki europejskich stress testów. Spółka chce rozwijać się w sposób bardziej zrównoważony, dlatego uwzględniła wskaźniki ESG w celach niefinansowych.
- Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego w I półroczu 2021 r. wypracowała najwyższy zysk w swojej ponad 100-letniej historii. Wyniósł on 2,4 mld zł i był znacznie wyższy niż przed pandemią. Odbudowę wyniku po trudnym 2020 roku, wspierał wzrost skali działania i rozwój nowych linii biznesowych oraz odpowiedzialne podejście do ryzyka. W kolejnych kwartałach chcemy wzmacniać nasze przewagi konkurencyjne, m.in. kontynuować rozwijany od kilku lat model ekspansji zagranicznej. Chcemy też w dalszym ciągu wypracowywać najlepsze wyniki dla naszych akcjonariuszy, ale dodatkowo – będziemy szukać możliwości, aby rozwijać się w sposób jeszcze bardziej zrównoważony. Pomoże nam w tym realizacja zobowiązań ESG, które uwzględniliśmy w naszych celach niefinansowych
– powiedział Jan Emeryk Rościszewski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami zarządu.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi blisko 393 mld zł. W I połowie 2021 r. wypracował 2,4 mld zł zysku netto. Spółka obsługuje 11 mln klientów detalicznych. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,1 proc.), kredytów (17,4 proc.), w rynku kredytów hipotecznych (około 20%) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,4 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad 5,7 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Spółka wzmacnia swoją obecność zagraniczną za pośrednictwem oddziałów korporacyjnych działających w Niemczech, w Czechach i na Słowacji oraz za pośrednictwem działającego na Ukrainie KredoBanku.