PKO Bank Polski udostępnia bezpłatnie serwis iPKO osobom, które nie mają rachunku. Wystarczy, że odwiedzą dowolny oddział i podpiszą umowę o nadanie dostępu do serwisu. Dzięki temu mogą potwierdzać swoją tożsamość i korzystać z usług e-administracji, wymieniać waluty w kantorze online, uzyskać pełnomocnictwo do rachunku innego klienta, dostęp kwalifikowanego podpisu elektronicznego mSzafir, czy składać wnioski online o kredyt hipoteczny. W najbliższym czasie zakres dostępnych usług będzie rozszerzany.
Jako technologiczny lider rynku bankowego w Polsce wierzymy, że bank może i powinien wspierać klientów nie tylko w kwestiach czysto finansowych. Rozwijamy nasze serwisy i cały czas dodajemy nowe usługi, bo chcemy żeby iPKO i IKO stały się centrum załatwiania życiowych spraw online
- mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 384 mld zł. W I kwartale 2021 r. wypracował 1,2 mld zł zysku netto. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,3 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku kredytów hipotecznych (19,7%) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,2 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad 5,5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Biuro Maklerskie PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.