Równo rok temu Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego wprowadziła na rynek pierwszą w Polsce, bankową platformę do zakupu samochodów nowych i używanych – Automarket.pl. Jest to jedna z inicjatyw strategicznych Grupy, w którą zaangażowane są PKO Bank Polski, PKO Leasing oraz Masterlease. W ciągu roku klienci wybrali 2 tys. samochodów, większość w leasingu i wynajmie długoterminowym. Połowa klientów wybierających finansowanie to klienci PKO Banku Polskiego. Platforma jest istotnym elementem strategii transformacji cyfrowej usług Grupy PKO Banku Polskiego, a także wsparciem dystrybucji produktów ubezpieczeniowych, które są ważnym elementem strategii Grupy.
– Pierwszy rok działania platformy Automarket.pl potwierdza, że projekt spełnia założenia naszej strategii i chcemy go dalej rozwijać. Stajemy się platformą bankową - pomagamy klientom łatwo i bezpiecznie załatwiać codzienne sprawy bez wychodzenia z domu. Na platformie Automarket.pl dajemy klientom dostęp zarówno do dobrej jakości pojazdów, jak i ich finansowania, a cały proces wyboru i zakupu samochodu przenieśliśmy do świata cyfrowego .
– mówi Jan Emeryk Rościszewski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami zarządu
– Zgodnie z założeniami, platforma stała się dobrym polem do uzupełnienia naszej współpracy z dealerami. Startowaliśmy z 800 samochodami, w ciągu roku średnia liczba aut dostępnych na platformie została podwojona i utrzymuje się na stabilnym poziomie – pomimo powszechnych problemów z dostępnością nowych modeli na rynku. Zwiększeniu ulega również liczba umów z dealerami, którzy dołączają do projektu i umieszczają swoje samochody na platformie – podpisaliśmy 34 umowy, pozyskując 80 punktów sprzedaży dealerskiej w 60 lokalizacjach. Podaż aut wzrosła przede wszystkim w ofercie aut nowych, dostępnych od ręki, z atrakcyjnym finansowaniem.
– powiedział Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 384 mld zł. W I kwartale 2021 r. wypracował 1,2 mld zł zysku netto. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,3 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku kredytów hipotecznych (19,7%) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,2 proc.). Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już ponad 5,5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.