2021.05.17
PKO Bank Polski od kilku lat z sukcesem realizuje strategię transformacji cyfrowej. Obejmuje ona zarówno usługi dla klientów jak i procesy wewnętrzne. Transformację wspierają innowacyjne rozwiązania budowane we współpracy ze środowiskiem technologicznych startupów, silny rozwój kanałów mobilnych, zaawansowana analityka danych, a także zmiana kultury organizacyjnej i metod pracy. Jednym z jej elementów jest tworzenie przyjaznego środowiska pracy, także w obszarze digital workplace. Wdrożenie platformy Digital Employee Experience – workai będzie dużym wsparciem komunikacji wewnętrznej, rozwijającym cyfrowe doświadczenia pracowników banku.
- W naszej drodze do chmury, także w przypadku systemów wewnętrznych, stawiamy na innowacyjne, bezpieczne i sprawdzone rozwiązania. Oferujemy pracownikom doświadczenia cyfrowe na poziomie, z jakim mają do czynienia, korzystając z aplikacji konsumenckich. Pierwszym krokiem było wdrożenie SAP SuccessFactors, kompleksowego systemu wspierającego cykl życia pracownika, drugim platforma Teams do efektywnej komunikacji. Kolejnym rozwiązaniem jest workai - w pełni funkcjonalna platforma Digital Employee Experience. Mamy świadomość, że komunikacja wewnętrzna odgrywa istotną rolę na drodze zmiany nie tylko technologicznej, ale przede wszystkim kulturowej w organizacji. PKO Bank Polski jest nie tylko otwarty na innowacyjne cyfrowe rozwiązania, ale także wspiera w rozwoju polskie start-upy. Potencjał workai (wówczas Elastic Cloud Solutions) zauważyliśmy już w 2017 roku, kiedy zakwalifikowaliśmy firmę do naszego programu „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. Wówczas oferował autorskie rozwiązanie - intranety dla małych firm. Dziś wdraża je w również międzynarodowych korporacjach. Jest w pierwszej lidze intranetowego świata.
– mówi Adam Marciniak, wiceprezesa Zarządu PKO Banku Polskiego
- Przyszłość należy do firm, które będą potrafiły skutecznie inspirować pracowników do działania. Jesteśmy dumni, że możemy wspólnie z największym polskim bankiem napisać ten rozdział tworząc w PKO Banku Polskim cyfrową przestrzeń wspierającą współpracę, otwartość i dzielenie się wiedzą.
– powiedział Łukasz Skłodowski, CEO workai
- PKO Bank Polski konsekwentnie realizuje strategię transformacji cyfrowej w oparciu o chmurę obliczeniową. Wybór rozwiązania workai wdrażanego we współpracy z Chmurą Krajową, to świetny przykład jak innowacje i kompetencje polskiego startupu mogą odpowiedzieć na potrzeby dużych spółek giełdowych. Udowadnia tym samym, że technologia, która zapewnia bezpieczeństwo, ciągłość i płynność działania, a także komfort pracy, staje się nieodzownym elementem w komunikacji.
- mówi Paweł Jakubik, Dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej w Chmurze, Członek Zarządu Microsoft Polska
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 377 mld zł. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,3 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku kredytów hipotecznych (19,7%) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,2 proc.). Bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.
workai to platforma Digital Employee Experience, która wspiera komunikację wewnętrzną, zarządzanie wiedzą i zwiększa poziom zaangażowania pracowników. Pozwala prowadzić spersonalizowaną i angażującą komunikację, oraz mierzyć jej efekty przy pomocy gotowych i łatwych w użyciu narzędzi w chmurze, które nie wymagają technicznej wiedzy i długiego procesu wdrożenia. Z platformy workai, w której skład wchodzą: portal intranetowy (workai.intranet), baza wiedzy (workai.knowledge), platforma społecznościowa (workai.connections) oraz narzędzie do tworzenia formularzy elektronicznych (workai.forms), korzysta już ponad 300 000 pracowników na całym świecie – z branży finansowej, energetycznej, telekomunikacyjnej, retail, oraz media.