2021.04.12
PKO Bank Polski, jedna z największych instytucji finansowych Europy Środkowo-Wschodniej oraz światowy lider bankowości cyfrowej, we współpracy z Accenture i Gavdi Polska wdrożył kompleksowy system SAP SuccessFactors zapewniając nowoczesną obsługę procesów pracowniczych. Wdrożenie zakończyło się w styczniu br. i objęło ponad 23 tysiące osób. To największe, jak dotąd, wdrożenie tego rozwiązania w Polsce.
– Jako pracodawca stawiamy na dialog, digitalizację oraz pozytywne doświadczenia pracowników i kandydatów w kontakcie z bankiem. Cieszę się, że pomaga nam w tym rozwiązanie dostarczone przez SAP SuccessFactors, które z sukcesem udało nam się wdrożyć. Od samego początku celem projektu było udostępnienie nowoczesnych narzędzi wspierających procesy, które są najbliżej naszych pracowników. To właśnie oni są naszym największym kapitałem, dlatego chcemy, aby czuli się dobrze na każdym etapie naszej wspólnej podróży.
– mówi Joanna Czarnecka, Dyrektor Pionu Zarządzania Personelem w PKO BP
- Zgodnie ze strategią PKO Bank Przyszłości, chcemy, aby najpóźniej za trzy lata, większość aplikacji banku działała w chmurze obliczeniowej opartej o architekturę hybrydową multi-cloud. W naszej drodze do chmury, także w przypadku systemów wewnętrznych, stawiamy na bezpieczne i sprawdzone rozwiązania takie jak SAP SuccessFactors.
– dodaje Marcin Dzienniak, Dyrektor Departamentu Rozwoju Aplikacji Sprzedażowych i Wsparcia z PKO BP
- Wspieramy PKO Bank Polski w podróży cyfrowej od kilkunastu lat. Transformacja w obszarze kapitału ludzkiego rozpoczęła się kilka lat temu, ale w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy niezwykle przyspieszyła. Musimy pamiętać, że nasza "nowa rzeczywistość" będzie się toczyć w przestrzeni cyfrowej. Organizacje muszą być przygotowane na oczekiwania nowych pracowników tzw. klientów wewnętrznych, którzy spodziewają się tak samo sprawnej obsługi w procesach HRowych, jak w przypadku e-commerce. Ponadto, aby efektywnie działać, powinny podejmować właściwe decyzje, także te dotyczące obecnych pracowników.
– podkreśla Julia Kiełbasiewicz-Zarębska, Dyrektor w obszarze Technologii w Accenture odpowiedzialna za praktykę HR
– Jak pokazuje raport Forrester Group zlecony przez SAP, w ciągu minionych dwóch lat niemal potroiła się liczba menedżerów HR, którzy uważają, że doświadczenia pracowników (EX) są najważniejszym aspektem strategii HR. Jeżeli dodamy do tego fakt, że w tym samym okresie wydatki na rozwiązania EX zostały podwojone to staje się jasne, że organizacje na całym świecie przykładają ogromną wagę do tego, w jakich warunkach działają pracownicy. PKO Bank Polski jest jednym z najlepszych przykładów na to jak technologie chmurowe mogą wspierać dbanie o odpowiednie EX w nowoczesnych instytucjach finansowych.
- podkreśla Damon O’Neill, Customer Engagement Expert SuccessFactors w SAP Polska.
– Zakończone sukcesem wdrożenie SAP SuccessFactors w PKO Banku Polskim to powód do wielkiej satysfakcji dla wszystkich stron biorących udział w projekcie. Ze względu na zakres, ambitny harmonogram, stopień złożoności procesów było to duże wyzwanie konsultingowe. Współpraca i wspólne rozumienie celu pozwoliło jednak efektywnie realizować kolejne kroki, w czym nie przeszkodziła nawet pandemia. Cieszymy się z tego doświadczenia oraz życzymy użytkownikom systemu jak największych korzyści z nowego rozwiązania. Liczymy też na dalszą współpracę w podobnej atmosferze.
– mówi Marcin Kleczka, Kierownik Projektu ze strony Gavdi i Zastępca Dyrektora Konsultingu w Gavdi Polska
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65 mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.