2021.05.12
Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 5,5 miliona. Jej użytkownicy posiadający smartfony z systemem Android uzyskali teraz możliwość wyboru dark mode, czyli zmiany sposobu wyświetlania ekranu z jasnego na ciemny. Popularność zyskuje też bankowanie za pomocą mówionych poleceń - od momentu uruchomienia Asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim ponad 540 tys. rozmów. Asystent głosowy w aplikacji PKO Banku Polskiego wspiera też osoby niewidome i niedowidzące - został dostosowany do współpracy z czytnikami ekranu Talkback (Android) i VoiceOver (iOS), po ich wykryciu aktywowany jest specjalny tryb zapewniający płynną obsługę głosową.
- 5,5 miliona aktywnych aplikacji to liczba, z której jesteśmy dumni, ale też jest to dla nas zobowiązanie żeby w dalszym ciągu rozwijać IKO i dostarczać użytkownikom nowe funkcje i udogodnienia. Cały czas ewolucyjnie udoskonalamy aplikację, wsłuchując się w głosy klientów. Ich dobre oceny i ich aktywność w IKO są dowodami, że bankowanie w smartfonie jest i będzie jednym z głównych filarów przekształcania się PKO Banku Polskiego w platformę technologiczną z usługami finansowymi.
– podkreśla Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych
- To kolejne udogodnienie w Asystencie głosowym. Współpraca z czytnikami ekranów została dopracowana w konsultacji z osobami niewidomymi. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie bankowaniem za pomocą Asystenta. Przeprowadzanych jest w nim ponad 60 tys. dialogów miesięcznie, a to oznacza wzrost o ponad jedną trzecią od początku tego roku. Pracujemy żeby spełnić rosnące wymagania użytkowników i rozwijamy umiejętności językowe Asystenta oraz jego kolejne funkcje.
- powiedział Kamil Konikiewicz, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów wynosi 377 mld zł. Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,3 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku kredytów hipotecznych (19,7%) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (19,2 proc.). Bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.