2021.04.22
W rankingu Złoty Bankier 2021 PKO Bank Polski został liderem w kategorii social media. Za spot reklamowy „Pytamy w najlepsze” oraz wsparcie społeczne udzielane w dobie pandemii był również nagrodzony. Wszystkie te wyróżnienia zdobył w kategoriach ocenianych zarówno przez ekspertów jak i internautów. Świadczy to o efektywności działań i komunikacji banku, aktywnej interakcji i skutecznym tworzeniu więzi między marką a klientem.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65 mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.