2020.11.27
„Technologia i biznes” - w tej kategorii PKO Bank Polski zwyciężył w siódmej edycji konkursu Złoty Laur „Super Biznesu”. Doceniono transformację banku, która czyni go coraz bardziej mobilnym, innowacyjnym i cyfrowym.
- Przez ostatnią dekadę udało się nam bardzo dużo zrobić. Swoim zaangażowaniem finansowym, inwestycyjnym i technologicznym wspieramy polską gospodarkę. Tworzymy takie rozwiązania, jak BLIK - krajowy system płatności, działamy w obszarze e-administracji oraz rozwiązań chmurowych, powołując Operatora Chmury Krajowej. W okresie pandemii rozwiązania wypracowane w oparciu o chmurę są dużym wsparciem dla naszych pracowników i klientów. PKO Bank Polski przechodzi transformację, z korzyścią dla siebie, ale i naszych klientów. Otrzymane nagrody to wynik pracy całego zespołu i dowód na to, że zmiany, które systematycznie wprowadzamy są widoczne i pozytywnie odbierane. Wierzymy, że ich efekty będą procentowały w przyszłości.
- mówił Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, odbierając nagrodę
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Po trzech kwartałach 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,02 mld zł a wartość aktywów 377 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,55 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec III kwartału 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.