2021.04.15
Warszawski startup inSTREAMLY, twórca platformy łączącej znane marki z twórcami treści na żywo, pozyskał 4,8 mln zł w rundzie seed. Otrzymane środki pozwolą spółce przeprowadzić ekspansję na kolejne zagraniczne rynki. W inwestycji udział wzięły Supernode Global, Colopl Next i PKO VC.
Osobiście wiem, jak przełomowym momentem jest dla małego streamera zarobienie pierwszych pieniędzy ze streamowania. Pojawia się wiara, że faktycznie tą pasję można rozwinąć w karierę. Dzięki pozyskanym funduszom, przyspieszymy ekspansję na nowe rynki i dostarczenie najlepszych ofert dla streamerów na całym świecie.
- Wiktoria Wójcik, co-founder inSTREAMLY
Widzimy ogromny potencjał w tym, jak inSTREAMLY demokratyzuje możliwości sponosoringu w branży transmisji na żywo i wierzymy, że głębokie zrozumienie rynku i pasja zespołu do live stremaingu będą kluczowym elementem ich sukcesu. Jesteśmy niesamowicie podekscytowani, że możemy prowadzić tę rundę i wspierać inSTREAMLY, w wdrażaniu swojej platformy na nowe rynki.
- Phoebe Arkell, Supernode Global
Agencje mediowe oraz duże marki mają problem ze skutecznym budowaniem przekazu sprzedażowego, który angażuje pokolenie Z. inSTREAMLY wypełnia tę lukę. Wartość spółki jest budowana dla wszystkich interesariuszy i wierzymy, że będzie to element globalnego sukcesu inSTREAMLY.
- Krzysztof Tokarski, Dyrektor Departamentu Inwestycji Alternatywnych w PKO TFI
inSTREAMLY to platforma, która demokratyzuje świat live-streamingu dając wszystkim streamerom dostęp do współprac sponsorskich. Dzięki mikro-sponsoringowi każdy streamer może współpracować z najlepszymi markami i rozwijać swoją pasję, a marki mogą w innowacyjny sposób dotrzeć do pokolenia Z. W ciągu roku działalności inSTREAMLY pomogło ponad 15000 streamerów wziąć udział kampaniach mikro-sponsorskich dla marek takich jak Netflix, Samsung, Porsche czy Adidas. Łącznie na platformie zrealizowane zostało ponad 16000 mikro-sponsoringów. inSTREAMLY zastało założone w listopadzie 2019 roku w Warszawie, działa na wszystkich głównych rynkach europejskich. Długoterminową wizją firmy jest być miejscem docelowym dla streamerów, by się rozwijać i zarabiać na swojej pasji.
PKO VC jest funduszem dysponującym kwotą 200 mln PLN od wyłącznego inwestora - PKO Banku Polskiego. W kolejnych latach PKO VC planuje uczestniczyć w większych rundach inwestycyjnych (runda A lub wyżej), zarówno jako podmiot prowadzący transakcje, jak również wspierający. Zarządzający z PKO VC interesują się startupami mającymi potencjał, żeby stać się regionalnym lub europejskim liderem swojego segmentu. Fundusz nie ogranicza się wyłącznie do inwestycji w spółki z sektora fintech i insurtech.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65 mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.