Klienci PKO Banku Polskiego mogą teraz sprzedać walutę w kantorze PKO Banku Polskiego, w serwisie iPKO, i natychmiast przesłać uzyskane złote bezpośrednio na swoje konta w innych bankach. Usługa jest bezpłatna, a warunkiem skorzystania z niej jest podpięcie w aplikacji mobilnej IKO konta osobistego prowadzonego w innym banku (usługa dostępna na telefonach z systemem Android). Klienci mogą podpiąć rachunki sześciu banków: Alior, Santander, mBank, Pekao S.A., BNP Paribas oraz Millenium.
- Staramy się maksymalnie wykorzystać rozwiązania dyrektywy PSD 2, która umożliwia nam świadczenie usług rozliczeniowych bezpośrednio z rachunków naszych klientów w innych bankach. Uruchomienie możliwości wymiany walut z rachunków PKO na złote wprost na konta w innych bankach sprawia, że korzystanie z kantoru jest wygodniejsze i wpłynie na to, że będzie on jeszcze bardziej popularny. W pierwszej kolejności usługa będzie dostępna w serwisie iPKO, a w kolejnych tygodniach również w IKO.
- mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Po trzech kwartałach 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,02 mld zł a wartość aktywów 377 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,55 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec III kwartału 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.