Aplikacja IKO zyskała nową funkcję – asystenta głosowego. Usługa działa pilotażowo dla części klientów korzystających z telefonów z systemem Android, w ciągu kilku tygodni będzie dostępna dla wszystkich. Na początek daje możliwość m.in.: polecenia przelewu, sprawdzenia historii i stanu konta czy płatności BLIKIEM. Użytkownicy smartfonów i tabletów marki Huawei mogą też już pobrać aplikację IKO z AppGallery, autorskiego sklepu tej marki z aplikacjami.
- W PKO Banku Polskim stale rozwijamy nowe technologie, wspierające naszych klientów. Komunikacja głosowa to przyszłościowe rozwiązanie i wygodna forma korzystania z aplikacji bankowej w telefonie. Smartfon jest urządzeniem, które zdominowało nasze życie i mobilna bankowość dynamicznie się rozwija. Myślimy o wygodzie i bezpieczeństwie klientów oraz ich oczekiwaniach związanych nowoczesnymi technologiami. Udoskonalamy aplikację IKO tak, by była maksymalnie prosta i intuicyjna w obsłudze. Asystent głosowy jest kolejnym istotnym krokiem w rozwoju cyfrowego banku przyszłości, a IKO staje się najważniejszym sposobem kontaktu z bankiem i podstawowym miejscem podejmowania decyzji przez klienta.
- podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego
- Od dzisiaj PKO Bank Polski uruchamia rozwiązanie, które dotychczas było domeną najbardziej rozwiniętych technologicznie firm świata jak Google, Amazon czy Apple. Do tej pory żadna instytucja finansowa w Polsce nie zdecydowała się na uruchomienie asystenta głosowego z tak zaawansowanym zakresem realizowanych intencji użytkownika. System rozumie i wykonuje ponad 70 rodzajów zadań wypowiedzianych lub napisanych przez rozmówcę. Wybraliśmy na początek te, które są najczęściej zlecanymi dyspozycjami w IKO .
- dodaje Kamil Konikiewicz, Dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kwartale 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 503 mln zł a wartość aktywów sięgnęła 365 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,4 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I kwartału 2020 r. miała 4,5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym.