Grupa PKO Banku Polskiego z myślą o bezpieczeństwie klientów nieustannie pracuje nad rozwiązaniami, które ułatwiają kontakt oraz obsługę spraw bankowych w czasie pandemii. Jako jedni z pierwszych klienci korporacyjni i samorządowi PKO Banku Polskiego mogą podpisywać dokumenty przy użyciu podpisu kwalifikowanego i korzystać z wielu udogodnień w serwisie iPKO biznes.
Od 6 kwietnia nasz bank znacznie rozszerzył zakres możliwości stosowania kwalifikowanego podpisu na prawie wszystkie obszary współpracy z klientami korporacyjnymi, samorządowymi oraz ze spółkami z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego takimi jak PKO Leasing i PKO Faktoring. Z sukcesem zrealizowaliśmy już kilka tysięcy umów i dyspozycji on-line, a kolejne są w trakcie.
- mówi Dariusz Odzioba, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Korporacyjnymi
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,03 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 348 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2019 r. miała 4,2 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.