Aplikacja mobilna IKO została uruchomiona 7 marca 2013 roku. Wtedy był to początek bankowej mobilnej rewolucji, która teraz stała się mobilną codziennością dla klientów PKO Banku Polskiego. Liczba aktywnych aplikacji IKO systematycznie rosła - 1 mln został osiągnięty w grudniu 2016 roku, po nieco ponad 3 latach liczba ta wzrosła do prawie 4,5 mln. W ciągu 7 lat klienci logowali się do niej 2 mld razy, wykonali transakcje na 102 mld zł.
– IKO niezmiennie pozostaje najpopularniejszą na rynku i najlepiej ocenianą przez użytkowników aplikacją bankową w Polsce. Jej wzrost odzwierciedla cyfrowy rozwój naszego banku. Pokazuje też perspektywę wdrożeń kolejnych mobilnych funkcji, które bank zamierza wprowadzić dla wygody klientów. Jesteśmy dumni z tej siedmiolatki, ale to dopiero pierwszy mocny rozbieg na długim dystansie tworzenia PKO Banku Przyszłości.
– podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,03 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 348 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2019 r. miała 4,2 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.