2020.02.07
Zlokalizowana w sercu Warszawy Rotunda już od pół wieku jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli stolicy i popularnym miejscem spotkań. Po przeprowadzeniu kompleksowej rewitalizacji PKO Bank Polski otworzył w listopadzie 2019 r. nową, trzykondygnacyjną PKO Rotundę w ramach obchodów 100-lecia swojego istnienia. Klienci indywidualni i firmowi mogą korzystać z najnowocześniejszego oddziału PKO Banku Polskiego. Nowością jest otwarta dla wszystkich Strefa Spotkań na poziomie +1, gdzie można skorzystać z oferty kawiarni, odpocząć, popracować i wziąć udział w ciekawym wydarzeniu w ramach cyklu „Spotkajmy się w Rotundzie”.
- Cieszę się, że jurorzy konkursu Property Design Awards 2020 i internauci docenili projekt budynku PKO Rotundy. Zdajemy sobie sprawę, jak wiele osób jest emocjonalnie związanych z tym miejscem, o czym świadczy ogromne zainteresowanie nową Rotundą odkąd została otwarta pod koniec zeszłego roku. Rotunda zyskała nową jakość, łącząc w sobie nowoczesny, inteligentny oddział banku z otwartą dla wszystkich, publiczną przestrzenią.
– powiedział Rafał Antczak, wiceprezes PKO Banku Polskiego, odbierając nagrodę podczas gali konkursu Property Design Awards 2020
- Wyróżnienie w postaci uznania Rotundy za najlepszy obiekt publiczny w konkursie Property Design Awards 2020, bardzo nas cieszy i optymistycznie nastraja na przyszłość. Mamy nadzieję, że zrealizowane założenia projektowe - zarówno te funkcjonalne, jak i estetyczne - pozytywnie przetrwają próbę czasu i będą efektywnie służyć kolejnym pokoleniom mieszkańców Warszawy, użytkownikom przestrzeni publicznej oraz klientom PKO Banku Polskiego.
– dodaje Bartłomiej Gowin, architekt i autor projektu nowej Rotundy, biuro projektowe Gowin&Siuta
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W III kwartale 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,23 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 342 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec III kwartału 2019 r. miała 4 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jestnajbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.