2019.12.18
Teraz małe i średnie firmy działające w sektorach kultury i kreatywnych - takich jak design, sztuki wizualne, architektura, branża audiowizualna, wydawnicza, muzyczna i kulturalna - mogą otrzymać w PKO Banku Polskim kredyt inwestycyjny, kredyt w rachunku, kredyt odnawialny i nieodnawialny oraz pożyczkę bez konieczności przedkładania zabezpieczeń innych niż gwarancja Kreatywna Europa.
- Dzięki nowemu programowi gwarancyjnemu podmioty działające w sektorze kultury i kreatywnym mają szansę na realną poprawę swojej konkurencyjności poprzez dostęp do instrumentów finansowych wspierających ich działalność operacyjną i inwestycyjną. Cieszę się, że teraz w jeszcze większym stopniu PKO Bank Polski będzie mógł pobudzać kreatywność, innowacyjność i unikatowy potencjał drzemiący w przedsiębiorcach działających w tej wysublimowanej branży.
– podkreśla Anna Podgórska, Dyrektor Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W III kwartale 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,23 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 342 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec III kwartału 2019 r. miała 4 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jestnajbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.