2019.09.17
W zawodach wzięło udział 9 248 osób, dorosłych i dzieci. Łącznie pokonali 44 862 okrążenia stadionów, czyli 17 944 km, o ponad 10 tys. „kółek” i 4 tys. km więcej niż w ubiegłym roku. W zamian za zaangażowanie biegaczy Fundacja PKO Banku Polskiego przekaże około 1 mln zł na edukację pozaszkolną dzieci i młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych. Kibice najskuteczniej wspierający biegowe drużyny wybrali swoje cele charytatywne, na które Fundacja przekaże dodatkowe środki. Po biegu wszyscy bawili się na ekologicznych piknikach.
- Dziękujemy biegaczom za wysiłek, kibicom za zaangażowanie i wszystkim uczestnikom wydarzenia za wspaniałą atmosferę, która buduje naszą wspólnotę i wyróżnia ten bieg od innych. Dzięki wspólnemu działaniu jesteśmy skuteczni i realnie możemy pomagać. To dzięki Wam nasza Fundacja będzie mogła przekazać pieniądze na edukację dla blisko 750 dzieci i młodzieży z 47 placówek opiekuńczo-wychowawczych w całej Polsce.
– mówi Małgorzata Głębicka, prezes Fundacji PKO Banku Polskiego
– Jestem ambasadorem od pierwszej edycji PKO Biegu Charytatywnego i miałem okazję być na tych zawodach w różnych miastach. Mogę zapewnić, że w każdej z lokalizacji jest wielka energia, chęć wsparcia i pomocy oraz ogromne emocje, które towarzyszą biegowi. Z jednej strony jest rywalizacja, a z drugiej wszechobecny uśmiech.
– ocenia Sebastian Chmara ambasador 5. PKO Biegu Charytatywnego w Rudzie Śląskiej
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W II kwartale 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 1,22 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 329 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,08 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I półrocza 2019 r. miała 3,6 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski jest najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.