PKO Bank Polski otrzymał statuetkę „Lamparta 2018” za budowanie wizerunku marki nowoczesnego banku. Głosami oddanymi przez konkurencję w badaniu Kantar TNS zajął 2 miejsce.
Bank na podium w konkursie na najbardziej podziwiane kreacje marek bankowych i ubezpieczeniowych.
Został doceniony za budowanie autentycznego wizerunku marki będącej synonimem nowoczesnej bankowości.
Celem działań PKO Banku Polskiego – zarówno biznesowych jak i społecznych – jest utrwalanie wizerunku marki jako polskiej, przyjaznej i godnej zaufania instytucji finansowej. Bank od lat rozwija relacje z otoczeniem, prowadząc aktywne działania na rzecz społeczeństwa i z jego udziałem. Wspiera wydarzenia i projekty edukacyjne, obywatelskie, kulturalne i charytatywne. W każdym obszarze działania PKO Bank Polski wykorzystuje najnowsze technologie. Tworząc i rozbudowując nowoczesne platformy komunikacji zwiększa dynamikę oraz efektywność dialogu, wzmacnia wizerunek i umacnia pozycję lidera polskiej bankowości.
Zmiana wizerunku szczególnie w przypadku tak dużej organizacji wymaga czasu. Organizatorzy konkursu, wręczając nagrodę podkreślili, że Bank staje się coraz bardziej nowoczesną instytucją również w obszarze komunikacji marketingowej i społecznej oraz zwrócili uwagę na spoty telewizyjne, działalność poprzez media społecznościowe, lokalną i Fundacji Banku.
Jesteśmy świadomi siły oraz wartości marki PKO Banku Polskiego i nieustannie wykorzystujemy jej zalety do rozwoju potencjału biznesowego. Satysfakcja klientów oraz budowanie z nimi trwałych relacji są główną siłą napędową wzrostu PKO Banku Polskiego. Szczególną wartością tej nagrody jest to, że zwycięzcy są wyłaniani w drodze głosowania konkurencji– powiedział Piotr Podstawek, dyrektor Biura Strategii i Segmentacji Marketingowej w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski w tym roku wdrożył nową platformę komunikacji marketingowej, którą rozpoczął spot wizerunkowy „Kluczowe decyzje”, wyreżyserowany przez nominowanego do nagrody Oscara Tomasza Bagińskiego. Do tej pory reklamę obejrzało blisko 6,5 mln osób. Teraz Bank promuje produkty dla MSP w ramach kampanii „Wspieramy firmy od startu”.
Żeby móc komunikować się z młodymi, bank jest tam, gdzie oni – czyli w Internecie i mówi ich językiem. W tym roku zrealizował kampanię internetową „Możesz wszystko, ale nie musisz” z udziałem Macieja Musiała, jednego z najpopularniejszych aktorów młodego pokolenia. Poprzez zabawne sceny pokazuje atuty produktu dla młodzieży, czyli PKO Konta dla Młodych.
PKO Bank Polski jest najbardziej medialną marką w branży bankowej. Transparentnie i efektywnie komunikuje się z otoczeniem, m.in. poprzez Centrum Prasowe, Centrum Analiz, media własne oraz serwisy społecznościowe. Jest obecny m.in. na Twitterze, Facebooku, Instagramie, Wykopie. Do aktywnego dialogu z otoczeniem wykorzystuje czaty, responsywną stronę internetową, portal edukacyjny Bankomania a także transmisje online z ważnych wydarzeń korporacyjnych.
Nagrody „Lamparta” przyznawane są za najbardziej podziwiane kreacje wizerunku marek bankowych i ubezpieczeniowych. Laureaci są wyłaniani na podstawie badania przeprowadzanego przez Kantar TNS wśród bankowców i ubezpieczycieli.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2018 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 757 mln zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 295 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów (17,9 proc.), kredytów (17,7 proc.), w rynku leasingowym (12,0 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych niededykowanych (17,2 proc.). Posiadając ponad 8,4 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce z udziałem w rynku na poziomie ponad 21 proc. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która ma już 2,1 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2017 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".