W 3. edycji konkursu Mobile Trends PKO Bank Polski został nagrodzony w kategorii „Firma wspierająca rozwój technologii mobilnej” za płatności mobilne IKO.
Spośród około 100 przedsiębiorstw i instytucji w konkursie wyłoniono zwycięzców w 16 kategoriach. Na wybór laureatów tradycyjnie już wpływ miała kapituła konkursowa, ale w tym roku swój głos oddali również internauci. Wybór internautów miał wartość równą dwóm głosom członków kapituły. Zwycięzcy zostali nagrodzeni podczas uroczystej gali Mobile Trends Awards, która odbyła się w 16 stycznia 2014 r. w Krakowie.
Nagrody Mobile Trends Awards przyznawane są corocznie przez kapitułę konkursową oraz w głosowaniu internautów. W skład kapituły wchodzą eksperci ze świata IT oraz mobilnych technologii zaproszeni do współpracy przez organizatorów. W Mobile Trends Awards mogą brać udział produkty, aplikacje, strony, kampanie, które zostały stworzone lub zrealizowane przez polskie firmy lub polskie oddziały zagranicznych firm.
Od startu usługi w marcu 2013 roku aplikację IKO aktywowało już ponad 100 tysięcy użytkowników, którzy za pomocą telefonu mogą płacić w ponad 65 tysiącach terminali w punktach handlowo-usługowych w całej Polsce, w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych, a także wypłacać gotówkę z 3 tysięcy bankomatów PKO Banku Polskiego. IKO stało się również bazą do stworzenia lokalnego standardu płatności mobilnych.
Płatności mobilne IKO są regularnie doceniane przez rynek. Rada Programowa IT@BANK 2013 i redakcja miesięcznika Bank przyznały tytuł Wizjonera Rynku IT@BANK 2013 Wojciechowi Bolanowskiemu, dyrektorowi Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim, za stworzenie przyjaznej dla użytkowników aplikacji IKO, która dodatkowo ma szansę stać się platformą informatyczną dla stworzenia krajowego standardu płatności mobilnych. IKO zostało także laureatem międzynarodowego konkursu Effective Mobile Marketing Awards 2013 organizowanego przez Mobile Marketing Magazine.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto Banku po III kwartałach 2013 roku wyniósł 2,29 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz piąty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. Raporty Roczne PKO Banku Polskiego są regularnie nagradzane przez Instytut Rachunkowości i Podatków w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2013 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,7 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".