90 tysięcy użytkowników i transakcja IKO co minutę
2013.11.26
Aplikację IKO aktywowało już 90 tysięcy użytkowników, którzy płacą lub wypłacają za pomocą telefonu średnio co minutę. Dzięki IKO możliwe jest już kupienie najważniejszych produktów codziennego użytku – żywności, paliwa czy też kosmetyków.
Obecnie użytkownicy IKO płacą lub wypłacają za pomocą telefonu średnio co minutę. Od startu usługi w marcu br. aplikację aktywowało już ponad 90 tysięcy użytkowników, którzy dokonali telefonami ponad 200 tysięcy transakcji na łączną kwotę prawie 55 milionów złotych. 10% ogólnej liczby aktywacji stanowią klienci Inteligo, dla których IKO jest dostępne od końca października br.
Użytkownicy IKO najczęściej wypłacają telefonem gotówkę z bankomatów, jednak udział pozostałych typów transakcji zwiększa się bardzo dynamicznie. W ciągu ostatniego miesiąca tygodniowa liczba transakcji dokonywanych w terminalach płatniczych wzrosła o ponad 100%, w głównej mierze dzięki promocjom prowadzonym wspólnie z sieciami Shell (litr paliwa do 20 groszy taniej) czy też McDonald`s® (McZestaw Powiększony i kanapka Big Mac® za 20 zł). 7 na 10 osób korzystających z płatności mobilnych IKO to mężczyźni. 80% spośród wszystkich użytkowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 20-45, ale płatności telefonem dokonują również seniorzy - najstarszy użytkownik IKO ma 89 lat. Najwięcej klientów płacących telefonami z aplikacją IKO mieszka w województwach mazowieckim, śląskim i wielkopolskim, tuż za nimi uplasowały się dolnośląskie, łódzkie oraz małopolskie.
Płatności mobilne IKO można obecnie realizować w ponad 60 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce. Oprócz punktów handlowo-usługowych telefonem z IKO można także wypłacać gotówkę z 3 tysięcy bankomatów PKO Banku Polskiego, oraz płacić za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.
Płatności mobilne IKO są doceniane nie tylko przez klientów, ale także przez rynek. Rada Programowa IT@BANK 2013 i redakcja miesięcznika Bank przyznały tytuł Wizjonera Rynku IT@BANK 2013 Wojciechowi Bolanowskiemu, dyrektorowi Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim, za stworzenie przyjaznej dla użytkowników aplikacji IKO, która dodatkowo ma szansę stać się platformą informatyczną dla stworzenia krajowego standardu płatności mobilnych.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto Banku po III kwartałach 2013 roku wyniósł 2,29 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz piąty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. W tegorocznej edycji konkursu The Best Annual Report, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków, Raport PKO Banku Polskiego za 2012 rok uhonorowano nagrodą specjalną „The Best of the Best” - dla najlepszego banku, który w ostatnich latach trzy razy zajmował I miejsce w konkursie. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".