Srebrne Effie 2012 dla kampanii repozycjonującej markę PKO Banku Polskiego
2012.10.09
W XIII edycji konkursu Effie Awards wyróżniono kampanię repozycjonującą markę PKO Banku Polskiego z udziałem Szymona Majewskiego, która jest elementem odświeżenia wizerunku największego polskiego Banku. ...
W XIII edycji konkursu Effie Awards wyróżniono kampanię repozycjonującą markę PKO Banku Polskiego z udziałem Szymona Majewskiego, która jest elementem odświeżenia wizerunku największego polskiego Banku.
W konkursie nagradzane są kampanie, których wyniki potwierdzają, że podjęta komunikacja marketingowa osiągnęła ponadprzeciętne efekty. Kampania repozycjonująca markę PKO Banku Polskiego trwa od 2011 roku. Nowa identyfikacja wizualna Banku, a także nowy slogan reklamowy „PKO Bank Polski. Dzień Dobry” zadebiutowały w kampanii rachunków oszczędnościowo–rozliczeniowych z udziałem Szymona Majewskiego. Koncept kreatywny kampanii został zbadany przed jej emisją i spotkał się z bardzo dużym entuzjazmem konsumentów, którzy mimo początkowego sporego zaskoczenia taką rewolucyjną zmianą dostrzegli w reklamie świeżość i odwagę Banku.
- Reklamy z udziałem Szymona Majewskiego nadal są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych na rynku bankowym i bardzo dobrze komunikują naszą ofertę produktową, dodatkowo sprawiają, że jesteśmy postrzegani jako Bank bardziej przyjazny dla klienta, dynamiczny i nowoczesny. Dzięki kampanii udało nam się radykalnie poprawić wszystkie wskaźniki wizerunkowe, zwiększyć sprzedaż i wrócić do walki o klienta na bardzo konkurencyjnym rynku – podkreśla Tomasz Marszałł, Dyrektor Departamentu Marketingu PKO Banku Polskiego, który w imieniu Banku odebrał nagrodę podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim w Warszawie.
Do tegorocznej edycji Effie Awards zgłoszono 145 kampanii reklamowych, z których nominowanych zostało 56. Projekty oceniło następnie 85-osobowe jury złożone z pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych, a także niezależnych konsultantów.
Kreację kampanii z Szymonem Majewskim przygotowały agencje DDB Warszawa, Universal McCann oraz OS3 multimedia. Zmianę identyfikacji wizerunkowej przygotowało White Cat Studio, zdobywca nagrody RedDot. Agencja DBB Warszawa dodatkowo zwyciężyła w rankingu agencji reklamowych w ramach tegorocznej edycji Effie Awards.
Srebrne Effie 2012 dla PKO Banku Polskiego to kolejna spośród licznych nagród marketingowych, które Bank otrzymał w tym roku. Są to między innymi: Złoty Orzeł za PKO Bankowość Prywatną, Golden Arrow za kampanię Konta za Zero, Golden Arrow za repozycjonowanie marki PKO Banku Polskiego, wyróżnienie Złote Orły za identyfikację wizualną, statuetka Lampart za działania promocyjne w 2011 roku oraz nagroda Vedical za najlepszy kalendarz firmowy. Ponadto Tomasz Marszałł, szef marketingu w PKO Banku Polskim, otrzymał Grand Prix i tytuł „Dyrektora Marketingu 2011 roku” w konkursie organizowanym przez portal Mediarun.pl.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 1. półrocze 2012 roku wyniósł 1,95 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik „The Banker”. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu „50 największych banków w Polsce 2012” branżowego miesięcznika „Bank”. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo „Gazeta Bankowa” wyróżniła Bank za „Najwyższą efektywność” w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu „The Banker” wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu „Rzeczpospolitej” - „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global, jak i stowarzyszenia AIESEC przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".