PKO Bank Polski sponsoruje ważne wydarzenia kulturalne
2012.03.27
Mecenat kultury i sztuki jest jednym z najważniejszych obszarów działalności sponsoringowej prowadzonej przez PKO Bank Polski. W tym roku, podobnie jak w latach poprzednich, Bank objął finansową opieką serię ważnych wydarzeń kulturalnych. ...
Mecenat kultury i sztuki jest jednym z najważniejszych obszarów działalności sponsoringowej prowadzonej przez PKO Bank Polski. W tym roku, podobnie jak w latach poprzednich, Bank objął finansową opieką serię ważnych wydarzeń kulturalnych.
PKO Bank Polski jest mecenasem 16. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena. W jego ramach zaplanowanych zostało 15 koncertów w salach Filharmonii Narodowej oraz Zamku Królewskiego. Wystąpią w nich m.in. Orkiestra Filharmonii Narodowej pod batutą maestro Jerzego Semkowa, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia z Katowic pod batutą maestro Jacka Kaspszyka czy Sinfonia Varsovia pod batutą maestro Sylvaina Cambrelinga. W cyklu laureaci wielkich konkursów usłyszymy laureatów pierwszych nagród Konkursu im. Piotra Czajkowskiego z Moskwy oraz Konkursu Dyrygenckiego im. Donatelli Flick w Londynie. W ramach festiwalu wystąpi także wielu światowych solistów.
Bank został również sponsorem spektaklu „Wojna i Pokój”, którego uroczysta premiera odbędzie się 27 marca w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. To pierwsza historyczna prezentacja tego arcydzieła w Polsce w spektakularnej inscenizacji i imponującej scenografii. Najsłynniejsza rosyjska epopeja Lwa Tołstoja w 13 scenach z muzyką Sergiusza Prokofiewa, zostanie poprowadzona przez wybitnego dyrygenta Walerego Giergiewa. Spektakl odbędzie się z udziałem najsłynniejszego zespołu operowego – Teatru Maryjskiego. Reżyserię powierzono Andriejowi Konczałowskiemu, uznanemu za jednego z najwybitniejszych współczesnych reżyserów filmowych.
Kolejnym muzycznym projektem, którego sponsorem będzie w tym roku PKO Bank Polski, jest Międzynarodowy Festiwal Wratislavia Cantans. Bank zaangażuje się również finansowo na rzecz Narodowego Forum Muzyki, a także będzie kontynuował wsparcie renowacji obrazu „Bitwa pod Grunwaldem”. Ten ostatni projekt zostanie rozszerzony o sfinansowanie przez Bank wykonania nowej ramy tego dzieła. Prezentacja odnowionego obrazu jest planowana na 17 maja. Ponadto Bank będzie kontynuował wsparcie dla projektu digitalizacji arcydzieł polskiej sztuki filmowej oraz sponsoring sezonu teatralnego wrzesień 2011 – czerwiec 2014 w Teatrze Polskim. Mecenatem PKO Banku Polskiego zostanie również objęty spektakl „Kopenhaga” w teatrze IMKA.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 2011 rok wyniósł 3,8 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".