PKO Bank Polski z poręczeniami BGK dla mikroprzedsiębiorców
2011.06.06
2 czerwca br. PKO Bank Polski zawarł z Bankiem Gospodarstwa Krajowego umowę o współpracy w ramach programu „Wspieranie przedsiębiorczości z wykorzystaniem poręczeń i gwarancji BGK”. ...
2 czerwca br. PKO Bank Polski zawarł z Bankiem Gospodarstwa Krajowego umowę o współpracy w ramach programu „Wspieranie przedsiębiorczości z wykorzystaniem poręczeń i gwarancji BGK”. Podpisy na dokumencie złożyli - Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu Banku oraz Jerzy Kurella i Andrzej Ladko, wiceprezesi BGK. Bank jest jednym z ośmiu sygnatariuszy porozumienia.
Dzięki programowi klienci będą mogli zabezpieczyć do 80 proc. kwoty kredytu inwestycyjnego i obrotowego. Poręczenie może być udzielane na kwotę od 100 tys. zł do 10 mln euro. Roczna opłata prowizyjna uzależniona jest od klasy ryzyka kredytobiorcy. W przypadku, gdy poziom ryzyka finansowego nie jest podwyższony wynosi jedynie 1,6 proc., maksymalnie sięga ona 2 proc. Dotychczas minimalna prowizja wynosiła 2 proc., a zdarzało się, że przekraczała nawet 3 proc.
– To już kolejna edycja współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Obniżenie opłaty oznacza ułatwienia dla naszych klientów, którzy potrzebują wsparcia, gdyż nie mają własnego zabezpieczenia. Oczywiście wiąże się to z podwyższeniem kosztów kredytu, ale przedsięwzięcia naszych klientów są na tyle rentowne, że skorzystanie z takiej formy zabezpieczenia kredytu jest atrakcyjne – mówi Agnieszka Wardak, zastępca dyrektora Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw PKO Banku Polskiego.
PKO Bank Polski oferuje małym i średnim przedsiębiorstwom wiele form finansowania ich działalności, dostosowanych do indywidualnych potrzeb danej firmy, jej wielkości czy branży. Podstawowa oferta składa się z pięciu pakietów biznesowych zróżnicowanych w zależności od rodzaju i skali prowadzonej działalności gospodarczej. Usługi i produkty oferowane klientom małych i średnich firm są doceniane i nagradzane. Według czytelników portalu Bankier.pl, kredyt obrotowy MSP PKO Banku Polskiego okazał się najlepszy na polskim rynku w 2010 roku i otrzymał nagrodę Złotego Bankiera.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".