Oferta edukacyjna i produktowa PKO Banku Polskiego dla najmłodszych
2011.05.30
Po pierwsze – dostęp do rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego z bezpłatnymi bankomatami na całym świecie, po drugie – edukacja finansowa w ramach programu Szkolnych Kas Oszczędności z możliwością wygrywania atrakcyjnych nagród. ...
Po pierwsze – dostęp do rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego z bezpłatnymi bankomatami na całym świecie, po drugie – edukacja finansowa w ramach programu Szkolnych Kas Oszczędności z możliwością wygrywania atrakcyjnych nagród. PKO Bank Polski rozwija ofertę dla najmłodszych.
14 marca w ofercie Banku pojawiło się PKO Konto Pierwsze, które zastąpiło Superkonto Graffiti. Zalety nowego produktu? Konto jest bezpłatne, a w jego ramach można za darmo: korzystać z bankowości elektronicznej, robić przelewy przez Internet oraz mieć dostęp do wszystkich bankomatów na świecie. Co trzeba zrobić, aby je założyć? Być w wieku 13-18 lat i udać się z rodzicem lub opiekunem do najbliższej placówki Banku, których jest obecnie ponad 1200, w celu podpisania umowy. Do rachunku przypisana jest karta debetowa z możliwością płacenia w Internecie oraz funkcją zbliżeniową, co pozwala na realizację transakcji do 50 zł bez konieczności jej weryfikacji kodem PIN.
Do uczniów szkół podstawowych i gimnazjów PKO Bank Polski od kilkudziesięciu już lat kieruje działania edukacyjne. Jak pokazują badania przeprowadzone na zlecenie Banku przez firmę badawczą Grupa IQS w 2010 roku, 88 proc. dzieci w wieku 7-12 lat dysponuje własnymi pieniędzmi, a według deklaracji rodziców prawie 80 proc. najmłodszych w tym wieku oszczędza. Bank od lat angażuje się w proces edukacji finansowej poprzez program Szkolnych Kas Oszczędności. Najbardziej aktywne i kreatywne szkoły mają szansę na wygranie dużych pieniędzy w konkursie na najlepszą kronikę szkolną dokumentującą zaangażowanie w program. Nagrodą za zajęcie I miejsca jest 30 tys. zł, II miejsca – 20 tys. zł, III miejsca – 10 tys. zł. Zwycięzców poznamy na początku października, a o wygranej zadecydują głosy internautów. O swoich dokonaniach szkoły mogą również informować na portalu www.szkolneblogi.pl, na którym aktywnych jest już 78 blogujących placówek. Obecnie w Kasach zrzeszonych jest 142 tys. uczniów z prawie 2000 szkół podstawowych i gimnazjów w całej Polsce.
Bank prowadzi swoje działania edukacyjne także w eterze. Od grudnia 2010 roku do czerwca 2012 roku w wieczornym paśmie Radio Dzieciom można usłyszeć audycje powstałe we współpracy Banku z I Programem Polskiego Radia. Ich celem jest rozwijanie świadomości finansowej dzieci i wiedzy dotyczącej oszczędzania – nie tylko pieniędzy. Łącznie będzie to 60 audycji, które mają formę edutainmentu czyli uczą, wychowują i bawią małych słuchaczy. W ich trakcie można się dowiedzieć, jak rozważnie robić zakupy czy gospodarować pieniędzmi na wakacjach, a przy okazji wygrać nagrody udzielając odpowiedzi na pytania czy rozwiązując rebusy i zadania pojawiające się w programie. Bohaterami audycji są specjalnie stworzone postacie: Detektyw Oszczędek, Jan Ekspert i jego dzieci – bliźniaki Kasia i Bankus. Zawartość merytoryczna programów radiowych jest spójna z tematyką nowego bankowego pisma – ekonomicznego poradnika dla dzieci „Brawo Bank”, który ukazuje się od grudnia 2010 roku i jest dodatkiem do „Poradnika Bankowego”, skierowanego do dorosłych klientów Banku. W każdym wydaniu pisma ogłaszany jest konkurs z nagrodami. Dotychczasowe konkursy dotyczyły przygotowania prac plastycznych: „Moja karta płatnicza” – na projekt wymarzonej karty płatniczej, „Graj w zielone” – na plakat promujący działania ekologiczne. Łącznie zgłoszono do nich kilka tysięcy prac. Bank zaprasza dzieci do aktywnego uczestniczenia w tworzeniu treści „Brawo Banku”. Redakcja zamieszcza wywiady z dziećmi, ich zdjęcia i prace plastyczne nagrodzone w konkursach. W najnowszym czerwcowym wydaniu ogłoszony zostanie konkurs plastyczny na najciekawszy projekt kartki z pozdrowieniami z wakacji. Adresatami obu projektów są dzieci w wieku 6-13 lat.
***
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Zysk netto za I kwartał 2011 roku wyniósł 851 mln zł. Z ponad 25-procentowym udziałem w rynku Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży złotowych kredytów hipotecznych, oferując oprócz tradycyjnych kredytów hipotecznych również preferencyjne kredyty mieszkaniowe z dopłatą państwa. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Oferta kredytu hipotecznego, pod względem dostosowania do nietypowych oczekiwań klientów, została uznana za najlepszą na rynku przez portal finansowy Comperia.pl. Bank został również doceniony za elastyczność oferty tych kredytów, które mogą być udzielane na sfinansowanie różnych celów oraz w kategorii najlepszego banku oszczędnościowo-inwestycyjnego. Aż pięć produktów PKO Banku Polskiego: kredyt hipoteczny, kredyt gotówkowy, konto, lokata i karta kredytowa, zostało nagrodzonych przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2010” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Nowoczesne rozwiązania technologiczne wdrażane przez Bank zostały z kolei docenione przez Gazetę Bankową, która przyznała mu tytuł „Bankowego Lidera Informatyki Instytucji Finansowych 2010”. Według analiz firmy badawczej MillwardBrown SMG/KRC PKO Bank Polski cieszy się najwyższym zaufaniem spośród badanych instytucji finansowych – 3/4 ankietowanych ufa jego stabilności finansowej. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na półtora miliarda dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2010” jej wartość została określona na 3,6 mld zł.
Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Internetowe serwisy informacyjne PKO Banku Polskiego wykorzystują pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz zmiany ustawień plików cookies w przeglądarce internetowej znajdują się w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.
Polityka plików cookies
Pliki cookie używane w witrynie są podzielone na kategorie. Poniżej możesz zapoznać się z każdą kategorią oraz zezwolić na niektóre lub wszystkie z nich lub je odrzucić, z wyjątkiem niezbędnych plików cookie, które są wymagane do zapewnienia podstawowej funkcjonalności witryny. Jeśli wcześniej dozwolone kategorie zostaną wyłączone, wszystkie pliki cookie przypisane do tej kategorii zostaną usunięte z Twojej przeglądarki. Listę plików cookies przypisanych do poszczególnych kategorii oraz szczegółowe informacje na ich temat znajdziesz w zakładce „Polityka plików cookies".