Firmy w PKO Banku Polskim mają teraz dostęp do nowej usługi w bankowości internetowej:
e-Windykacji. Narzędzie opracowane przez startup Vindicat pozwala na zapobieganie zatorom płatniczym i efektywne odzyskiwanie należności z niezapłaconych faktur. Klienci PKO Banku Polskiego otrzymują dostęp do 30-dniowego bezpłatnego okresu próbnego i mogą przetestować działanie systemu na wybranej fakturze.
Konsekwentnie budujemy ekosystem usług dodanych, które odpowiadają na potrzeby klientów firmowych. Naszym celem jest ułatwienie przedsiębiorcom prowadzenia działalności gospodarczej. Dlatego w ich ręce oddajemy nowe narzędzie online: platformę e-Windykacja umożliwiającą efektywne odzyskiwanie zaległych płatności od kontrahentów. Usługa jest dostępna dla klientów firmowych za pośrednictwem bankowości elektronicznej i na stronie internetowej. To już czwarte rozwiązanie po e-Prawniku, e-Księgowości i asystencie firmowym wdrożone w ciągu ostatniego roku przez PKO Bank Polski, które wraz z e-Sklepem tworzy ekosystem usług dodanych dla firm.
Łukasz Czech z Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim
W ramach programu Let’s Fintech with PKO Bank Polski! poszukujemy innowacyjnych rozwiązań startup-ów, nie tylko z zakresu technologii finansowych, ale także takich, które mogą poszerzyć naszą ofertę usług dodanych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki dedykowanej infrastrukturze, doświadczeniu naszych ekspertów i możliwości skalowania, start-upy mogą rozwijać swoje projekty we współpracy z bankiem. Vindicat jest kolejną firmą, która pomaga nam odpowiadać na potrzeby naszych klientów, umożliwiając im samodzielne zarządzanie płynnością finansową.
Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W I kw. 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 862 mln zł a wartość aktywów sięgnęła ponad 326 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 8,9 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec I kw. 2019 r. miała 3,4 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski stał się najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. Efektywna realizacja strategii wzrostowej sprawiła, że PKO Bank Polski na koniec 2018 roku był najcenniejszą spółką notowaną na GPW w Warszawie.