2025.02.18
W czwartym kwartale 2024 r PKO Bank Polski zajął trzecie miejsce w rankingu NPS – najbardziej polecanych, polskich banków przez klientów indywidualnych. Ranking powstał na podstawie badania lojalności, satysfakcji i doświadczeń klientów w kontaktach z bankiem. Wskaźnik NPS PKO Banku Polskiego rośnie z najwyższą dynamiką na polskim rynku bankowym. Badanie przeprowadziła agencja badawcza Minds&Roses.
– Naszą uwagę w codziennych działaniach skupiamy na kliencie i jego potrzebach. Od kilku lat regularnie prowadzimy pomiar wskaźnika NPS. Dzięki temu widzimy, jakich rozwiązań oczekują klienci i jakie produkty powinny być dostępne w ofercie banku, a także jakie formy obsługi preferują klienci. Zgodnie z tymi wskazaniami modyfikujemy naszą ofertę i obsługę. Efekty tej systematycznej pracy – jak się okazało – przyszły szybciej niż oczekiwaliśmy. Oczywiście nie spoczniemy na laurach, będziemy kontynuować prace nad doskonaleniem naszej oferty
– mówi Michał Korszeń, dyrektor Departamentu Klienta Detalicznego i Firm w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.