2024.11.27
Statystyki transakcji kartami i BLIKIEM pokazują, że moda na zakupy w Black Friday nie przemija. Taki jest główny wniosek z analizy transakcji, które zrobili tego dnia klienci PKO Banku Polskiego kartami debetowymi, kredytowymi oraz BLIKIEM w poprzednich 5 latach. Od 2019 do 2023 r. liczba transakcji kartami w Czarny Piątek wzrosła o 65 proc. - do ponad 3,3 mln, a BLIKIEM zwiększyła się prawie trzykrotnie - do 1,25 mln w 2023 r. W przedświątecznej gorączce zakupów warto jednak pamiętać o zasadach bezpieczeństwa - pilnować kart płatniczych, telefonu i numerów PIN, nie dać się nabrać na fałszywe sklepy internetowe i SMS-y od oszustów.
– Klienci PKO Banku Polskiego chętnie korzystają z cyfrowych płatności, zarówno kartami, jak i BLIKEM. Obserwujemy, że BLIK niezmiennie pozostaje faworytem naszych klientów przy płatnościach internetowych. Zwolenników płatności kartami wyposażyliśmy w tym roku w nowe narzędzie - kartę cyfrową, dzięki której płacenie w internecie jest wygodniejsze i bezpieczniejsze. Klient może w aplikacji IKO sprawdzić dane karty i pobrać zmienny kod bezpieczeństwa CVC/CVV. Zauważamy, że rosną także wyraźnie płatności BLIKEM zbliżeniowym w terminalach POS w kraju i na świecie. Jest to, obok naszej wielowalutowej karty do konta i prestiżowych kart kredytowych, świetne rozwiązanie podczas świąteczno-noworocznych i zimowych wyjazdów zagranicznych. Jednocześnie przypominamy naszym klientom, by pamiętali o zasadach bezpieczeństwa. Warto kupować rozważnie i poświęcić kilka minut na sprawdzenie sklepu, oferty i szczegółów transakcji, aby zakupy nie stały się z powodu działania oszustów przyczyną stresu i finansowych strat
– podkreśla Edyta Tararuj, dyrektorka Biura Rozwoju Produktów w Departamencie Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.